פרוטרום מציגה עלייה של 62% ברווח הרבעוני ל-9.4 מיליון דולר

ההכנסות עלו ב-36% ל-120 מיליון דולר ; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה ב-137% והסתכם ב-12.6 מיליון דולר ; לידר שוקי הון: דו"חות מצויינים, אך צפויה פגיעה ברבעון הרביעי

פרוטרום , היצרנית הגלובלית של תמציות הטעמים וחומרי הגלם לתעשיות המזון, פירסמה היום (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2008.

ע"פ דו"חות החברה, הרווח הנקי עלה ב-62% והסתכם בסוף הרבעון ב-9.4 מיליון דולר, שהם 16 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 5.8 מיליון דולר, שהם 10 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי אנליסטים לרווחי הרבעון לא היה זמין. ההכנסות עלו ב-36% והסתכמו ב-120 מיליון דולר, לעומת 87.6 מיליון דולר אשתקד.

ה-EBITDA (רווח בניכוי פחת, הפחתות והוצאות מימון) עלה ב-74.1% והסתכם ברבעון ב-20 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA עמד בסוף ספטמבר על 16.6%, לעומת 13.1% ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות התפעולית של החברה עמדה על 12.5% לעומת 9.5% ב-2007. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-12.6 מיליון דולר, גידול של 137% לעומת 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

החברה מסבירה כי העלייה במכירות נבעה מצמיחה במרבית חטיבות החברה - חטיבת הטעמים; חטיבת חומרי הגלם; רכישת גוורצמולר, ריחן, אדומים וראד במהלך הרבעונים השלישי והאחרון של שנת 2007 ומיזוגן עם פעילותה הגלובלית של פרוטרום; ניצול הסינרגיה ואפשרויות ה Cross-Selling הן בין חטיבות פרוטרום והן בין הלקוחות והמוצרים, הקיימים ואלו שנוספו בעקבות הרכישות שבוצעו בשנים האחרונות, והתחזקות המטבעות המערב אירופאים והשקל (בהן נעשות מרבית מכירות פרוטרום) ביחס לדולר.

אורי יהודאי, נשיא פרוטרום, סיכם את הרבעון וציין כי "נמשיך לפעול בנחישות ליישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית ורכישות אסטרטגיות. ביצוע תהליכי המיזוג של הרכישות כמתוכנן, תרמו להמשך השיפור בשולי הרווח. עסקי הליבה שלנו, המיועדים בעיקרם לייצור מוצרי מזון, המהווים צורך אנושי בסיסי, מבנה ההון האיתן שלנו ויכולתנו לייצר מזומנים מפעילות שוטפת יאפשרו לנו לצלוח בצורה טובה ואף לנצל הזדמנויות שנוצרות ושתיווצרנה בעקבות המשבר הכלכלי הגלובלי".

לידר שוקי הון: דו"חות מצויינים, אך צפויה פגיעה ברבעון הרביעי

בלידר שוקי הון מגיבים לפרסום הדו"חות של פרוטרום, בציינם כי "הדו"חות מצויינים, פרוטרום הציגה שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים". עם זאת, מעריכים בלידר, צפויה לחברה פגיעה ברבעון הרביעי כתוצאה מהתחזקות הדולר לעומת האירו, מה שעתיד לפגוע
בשיעור הצמיחה ובשיעורי הרווח. כאשר מצד אחד, מרבית הכנסותיה של פרוטרום הינן
במטבעות אירופאיים ומהצד השני חומרי הגלם נרכשים בדולרים.

לסיכום, מציינים בלידר, כי לגבי המשבר הכלכלי הנוכחי, גם פרוטרום תיפגע כתוצאה מרמת ביקושים נמוכה יותר, לחצים להורדת מחירי המוצרים וכו'. אך יחד עם זאת, החברה פועלת בענף דפנסיבי, עם מערכת יחסים המאופיינת בתלות הדדית מול הלקוחות ומציגה מאזן המעיד על איתנות פיננסית גבוהה.

בבית ההשקעות ממליצים על מניית פרוטרום ב"תשואת יתר", במחיר יעד של 36 שקל, הגבוה ב-41% ממחיר הנעילה של המניה אתמול.

מניית פרוטרום מאבדת במסחר בבורסה בת"א, עם כתיבת שורות אלה, כ-3% מערכה. מתחילת השנה, המניה איבדה מערכה כ-18.2%.