עלייה בהוצאות המימון של רבוע כחול שחקה את הרווח הנקי ב-88.6% ל-6.5 מיליון שקל

קיפאון בשיעור הרווח התפעולי - נותר על 3.7% בניכוי שערוך נדל"ן ; ההכנסות עלו ב-6.2% ל-1.94 מיליארד שקל ; הוצאות המימון זינקו ב-58.4% ל-60.8 מיליון שקל

רשת רבוע כחול פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, המצביעות על עלייה של 6.2% בהכנסות ל-1.94 מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עלייה בהוצאות המימון של רשת רבוע כחול שחקה את הרווח הנקי ב-88.6% ל-6.5 מיליון שקל. הוצאות המימון זינקו ב-58.4% ל-60.8 מיליון שקל.

הגידול בהכנסות נובע מתיסוף בשטחי המכירה (17 אלף מטר רבוע), פתיחת 12 סניפים במהלך השנה שחלפה, והתרחבות "קבוצת בי" הקמעונאית (נעמן ,ורדינון , ששת, הכל בדולר, כפר השעשועים). החברה מייחסת את הגידול גם להצלחת רשת המרכולים העירוניים המוזלת "מגה בעיר" וגם להכללת תוצאותיה של נעמן פורצלן - שהחלו להיתו מאוחדים בדו"חות הרבוע הכחול מאז הרבעון הרביעי אשתקד.

באשר למכירות בחנויות זהות, הרי שאלו צמחו ב-0.6% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007. נתון זה מיוחס להשוואה במכירות בסניפים הפתוחים מעל שנה ומהווה פרמטר להשוואה בדו"חות כספיים של רשתות קמעונאיות. החברה מסבירה את הגידול הזניח בשורה זו בגידול בתת-המותג "מגה בעיר" מול קיטון בהכנסות "שפע שוק".

בנוסף, רשמה הרבוע הכחול הכנסות נוספות בסך 11.8 מיליון דולר ברבעון לעומת 273 אלף דולר בלבד ברבעון השלישי של 2007, המיוחס לרווחים שנזקפו בשל הארגון מחדש של חטיבת ה-Non-Food של הרשת, תחת קבוצת בי, כאמור.

נציין, כי החברה רשמה קיפאון בשיעור הרווח התפעולי, אשר נותר על 3.7% בניכוי שערוך נדל"ן והכנסות אחרות. במהלך תשעת החודשים הראשונים רשמה החברה הכנסה של 18 מיליון שקל בגין עליית ערך נכסי נדל"ן להשקעה לפי שווי הוגן. הרווח התפעולי עצמו גדל ב-6.5% ל-71.1 מיליון שקל.

הסטגנציה האמורה ברווחיות התפעולית מוסברת על רקע הגידול האמור בהכנסות הרשת, שקוזז בהאצת התרחבות הרשת עדן טבע ובניית תת-רשת לתינוקות ועוללים הנמנית עם קבוצת בי ("ד"ר בייבי").

מניות הרבוע הכחול רשומות למסחר בבורסות בתל-אביב ובניו-יורק לפי שווי שוק כולל של 1.32 מיליארד שקל. המניה איבדה 36.8% מערכה מתחילת השנה בבורסה המקומית.

רבוע כחול ישראלרבוע כחול ישראל