מיזם חדש עשוי לספק חלופה לכבל התת ימי נאוטילוס שמחבר את התקשורת בישראל לעולם

המיזם החדש, שבראשו עומדים מנכ"ל חברת מד-1 לשעבר אבי אלקלעי, ומי שכיהן כסמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת, אבי טייטלמן, עושה שימוש ברשת הסיבים האופטיים של פרטנר שאמורה להתחבר לרשת סיבים בינלאומית כלשהי לירדן

מנכ"ל חברת מד-1 לשעבר אבי אלקלעי, ומי שכיהן כסמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת, אבי טייטלמן, עומדים מאחורי מיזם חדש של מכירת תמסורת בינלאומית בין חברת התקשורת הפלשתינית פלטל לירדן. אחד המפעילים הבינלאומיים אף אישר כי נעשתה אליו פנייה והוצע לו תמסורת בינלאומית דרך ירדן.

המיזם החדש, סטורם תקשורת, עושה שימוש ברשת הסיבים האופטיים של פרטנר שמגיעה עד חברון. משם בצורה כלשהי אמורה הרשת של פרטנר להתחבר לירדן דרך אחד הגשרים ולהתחבר לרשת סיבים בינלאומית כלשהי.

הערכות בשוק השיחות הבינלאומיות הן שאלקלעי וטייטלמן מנסים לבנות חלופה לכבל היחיד שמחבר את ישראל לעולם - הכבל נאוטילוס. בשלב הראשון המיזם יציע חלופות להוצאת שיחות עבור הרשות הפלשתינית באמצעות ירדן.

אחת הערכות היא שבעתיד מתכוונים השניים לחבר מפעילים ישראליים דרך ירדן באמצעות הכבלים התת ימיים שמחוברים או שיתחברו בעתיד לעקבה. מדובר כאמור בחלופה לחברות השיחות הבינלאומיות שמוציאות את כל התקשורת שלהן דרך הכבל נאוטילוס.

טייטלמן נחשב לבר סמכא בתחום הטלקום. בשנים האחרונות הוא משמש כיועץ ברשות החשמל וכיועצו של עבדל מאלכ ג'אבר בנושא תדרים ונושאים אחרים הקשורים ליחסים עם משרד התקשורת.