לאה גלובוס טוענת: "מירי בוהדנה העלימה הכנסות במאות אלפי שקלים"

ב-2006 חויבה בוהדנה למסור את דו"חות הכנסותיה ב-2000-2005, בעקבות תביעה שגלובוס - הסוכנת שלה לשעבר - הגישה נגדה ; כעת טוענת גלובוס כי בוהדנה לא הצהירה על כל הכנסותיה ; בוהדנה: "שתוכיח"

השחקנית והדוגמנית מירי בוהדנה "העלימה הכנסות במאות אלפי שקלים, ויש לנו הוכחות לזה. החשבונות שנתנה כוזבים בעליל". כך טען השבוע עו"ד ד"ר יוסי כהן, פרקליטה של סוכנת השחקנים לאה גלובוס, בדיון בתביעות ההדדיות ביניהן. עו"ד טל ליבליך מסרה בשמה של בוהדנה: "אז הוא אמר. שיוכיח".

כזכור, בוהדנה הפרה חוזה בלעדיות ל-5 שנים עם גלובוס, ו"ערקה" לסוכנות לוק, בנימוק כי גלובוס הפסיקה לקדם אותה, וכשכבר קידמה, כמו הליהוק לסרט "אסקימו לימון" - הדבר פגע בקריירה שלה.

במארס 2006 חייב בית המשפט את בוהדנה למסור את דו"חות הכנסותיה עם גופים ומפרסמים (שלא באמצעות גלובוס) בשנים 2000-2005. זאת, אחרי שקבע כי בוהדנה הודתה כי ידעה שהחוזה עם גלובוס תקף, אך העדיפה להפר אותו כדי לקדם את הקריירה שלה.

גלובוס הגישה תביעה נוספת ל-30% מהכנסותיה של בוהדנה (שהם כ-467 אלף שקל). באמצעות עוה"ד יוסי כהן ושרגא צייגר טענה כי לא סביר שהכנסות בוהדנה ב-5 שנים היו רק 1.12 מיליון שקל, כעולה מהדו"ח שמסרה. בוהדנה הגישה תביעה שכנגד בסך 600 אלף שקל, בטענה לפגיעה בשמה הטוב ובגין הפרת איסור הפרסום על תוכן דו"ח ההכנסות, אותו ציינה בתביעתה, ובכך חשפה אותו לציבור.

הניסיונות להפנות הצדדים לגישור ובוררות עלו בתוהו, והשבוע התקיים שלב ההוכחות. עו"ד כהן טען כי טרם קיבל את כל ההסכמים והדו"חות שבוהדנה חויבה להעביר, וכי היא מעלימה הכנסות "בסכומי עתק", כלשונו. עו"ד ליבליך טענה כי גם אם מגיע לגלובוס חלק בהכנסות - ולשיטתה לא מגיע - יש לקזז ממנו את ההוצאות של בוהדנה - 30% עמלת סוכנות.

"נערת פאב"

לאה גלובוס אמרה בעדותה כי היא הפכה את בוהדנה מ"נערת פאב" לכוכבת מוכרת וידועה, בזכות הסרט "אסקימו לימון". עו"ד ליבליך הקרינה באולם את סצינות עירום של בוהדנה בסרט, ושאלה האם "זו הצלחה שמאירה פנים". גלובוס השיבה: "לא ספרתי כמה סצינות מין יש בסרט. אין שם שום דבר מגונה או לא נכון. גם לבני (עידו לב - נ.ש.) הרשיתי להשתתף בסרט".

בהמשך סיפרה גלובוס כי "הרבה מאוד כסף עלתה לי מירי בוהדנה, משכורות רבות, ואם ניקח בחשבון גם את העובדים שבמשרדו של בעלי (מפיק הקולנוע יורם גלובוס - נ.ש.), שגם הם התעסקו לא פעם בניהולה".

השופט מיכאל תמיר ציין כי על פניו, היה מקום שבוהדנה תגיש תצהיר, ושבעקבות החלטות קודמות בתיק של שופטים אחרים, שתמציא מסמכים שטרם הומצאו.

מנכ"ל לוק, ירון ליכטנשטיין, סיפר: "ירשנו את בוהדנה כדי לשקם את התדמית שלה. לא היה קל, גם היום לא מקבלים אותה בגלל העבר שלה. כל 'אסקימו לימון' מחזיר שנים אחורה ופוגע בתדמיתה". הוא גילה כי אין לסוכנות הסכמים כתובים עם הטאלנטים, והכל נערך על בסיס אמון. "עם מירי אין כרגע שום הסכם. לא נתרגש אם תעזוב אותנו", אמר. (ת.א. 69868/06).