נתניהו על תוכנית ההאצה של בר-און: "זו תוכנית קטנה למשבר גדול; בצעדים הקטנים שמציע האוצר אין מענה ללב הבעיה"

הבוקר נועד יו"ר הליכוד עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כדי לדון בפרישת רשת ביטחון לחסכונות הפנסיוניים ולקופות הגמל

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נועד הבוקר (ה') עם ראש הממשלה אהוד אולמרט כדי לדון בפרישת רשת ביטחון לחסכונות הפנסיוניים ולקופות הגמל. יו"ר הליכוד צפוי אף להיפגש עם הנגיד סטנלי פישר, עם בכירי המשק ועם ראשי המפלגות ולדון עימם במציאת פתרון לנושא.

בנאום שנשא נתניהו אחר הצהריים במלון הולידיי אין בירושלים, התייחס יו"ר הליכוד לתוכניתו הכלכלית של שר האוצר, רוני בר-און למשבר הכלכלי, ואמר: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר כלכלי עולמי חמור ויש לפעול באופן מיידי. למרות שמדובר בתקופת בחירות אנו נוהגים באופן ממלכתי ואחראי".

נתניהו הוסיף כי בתקופה זו אין מקום לענייני קואליציה-אופוזיציה. הוא הוסיף כי התוכנית של בר-און לא מתמודדת עם הבעיות המרכזיות: הגידול באבטלה ופרישת רשת הביטחון לקרנות הפנסיה. "יש צעדים שחשוב לעשות, אבל הם לא אלה", אמר. "זו תוכנית קטנה למשבר גדול. בצעדים הקטנים שמציע האוצר אין מענה ללב הבעיה - אין רשת ביטחון לחסכונות הפנסיוניים, ואין צעדים אמיתיים למניעת הגידול באבטלה. ישנן מספר הצעות בכיוון הנכון, אך הן בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי הפגישה התקיימה לאור בקשתו של נתניהו. "יו"ר האופוזיציה ביקש להציג בפני ראש הממשלה תוכניות בנושא קרנות הפנסיה וקופות הגמל. ראש הממשלה ודאי הביע הסכמתו לשמוע את התוכניות ומאמין שיש בכל דרך לשתף פעולה עם כל גורם במערכת הפוליטית לשם ההתמודדות עם המשבר הכלכלי הבינלאומי, ולשם יישום תוכניות הממשלה בנושא באופן שיבטיח את עתידם הכלכלי ומעמדם הכללי של אזרחי המדינה", נמסר ממשרד ראש הממשלה.