ניסוי וטעייה סביב 650

מהלך מעל 650 יחשב איתות רכש שאחריו תמוקם פקודת הגנה מתחת ל-650

הניתוח הטכני של ת"א- 25 , שאינו משקף את תהפוכות המסחר בוול סטריט בימים חמישי-שישי, עדיין עומד בסימן רמת התמיכה-התנגדות שב-650. שני דברים ברורים על הגרף אם כי אחד מהם נצטרך לנטרל.

הדבר הראשון הוא שתל אביב 25 פרץ את התמיכה שהייתה ב-650 כלפי מטה. זאת אחרי 4 ימים של תמיכה. הפריצה הזו היא סימן דובי להמשך ירידה אם לא תבוטל.

הדבר השני הוא שאם נתעלם מהסיבה למה שראינו ביום חמישי (לכאורה אנחנו אמורים לעשות זאת כמנתחים טכניים), תבנית המסחר היומית היא שורית לכשעצמה. מדובר בתבנית היפנית הנקראת פטיש (ירידה משמעותית במהלך היום וסגירה בחלק העליון של תחום התנודה היומי, קרוב לפתיחה). אבל, אנחנו יודעים ממה נובע הפטיש ולכן לא מתייחסים אליו כאל איתות שורי. זו דוגמא למצב בו לא צריך להתייחס אל המסר הטכני בעיניים עצומות.

הגדרת המגמה לטווח הארוך נשארת לפיכך מגמת ירידה. התנגדות ב-650 תאשר את ההגדרה הזו. היעד הקרוב לירידה הוא אזור ה-565.

הקלף של יום ראשון

מהלך מעל 650, אפשרות שצריכה להילקח בחשבון בזמן כתיבת טור זה, לפני תחילת המסחר ביום ראשון ועל רקע המסחר בארה"ב ביום שישי, יטרוף קצת את הקלפים. בעוד שהמשמעות ארוכת הטווח תתברר רק אחרי מספר ימים של שהייה מעל 650, אם תהייה כזו, אסטרטגית, מהלך מעל 650 יחשב איתות רכש שאחריו תמוקם פקודת הגנה מתחת ל-650. עדיף לנהוג כך, בשיטה של ניסוי וטעייה, שכן בימים אלו יכולים להיות מהלכים חדים, לכאן או לכאן, לפני שבכלל מבינים מה קורה.

סביר שנהיה חכמים יותר אחרי סיום המסחר ביום ראשון אבל דבר אחד ברור: רמת ה-650 תמשיך להכתיב את האסטרטגיה הטכנית לפחות בתחילת שבוע המסחר.