ג'נרל מוטורס מחכה להחלטת הממשל בעניין הסיוע ובינתיים בהנהלה שוקלים גם פשיטת רגל

החברה מצמצמת פעילות: האריכה את ההשבתה של 4 ממפעליה ואת השבתת הפעילות במרכז ההנדסה שלה ; בקונגרס שלחו את יצרניות הרכב "לעשות שיעורי בית" ולחזור עם תוכניות הבראה מפורטות בעוד חודש

ג'נרל מוטורס נמצאת בלחץ רב, לאחר שהעיכוב באישור של תוכנית הסיוע לתעשיית הרכב של דטרויט מאלץ את החברה להשבית ארבעה ממפעליה למשך שבוע נוסף ואף נאלצת להרחיב את השבתת הפעילות גם במרכז ההנדסה שלה.

ב-GM אומרים כי החברה עשויה להישאר ללא הון נזיל לקראת סוף 2008. ההחלטה להאריך את השבתת המפעילים, התקבלה לאחר שמנהיגי הרוב הדמוקרטי בקונגרס הודיעו שהדיון במתן הלוואת סיוע לתעשיית הרכב יידחה לחודש הבא.

ג'נרל מוטורס, קרייזלר ופורד , שלוש יצרניות הרכב הגדולות של ארה"ב, פנו לעזרת הממשל לאחר שמשבר האשראי וההאטה במכירותיהן הביאו את שלושתן למצוקת מזומנים ולנפילה מתמשכת בשווי השוק שלהן.

"ג'נרל מוטורס לא חושבת על העתיד, אלא רק על 2009", אמר מייק רובינט, אנליסט ב-CSM וורלדווייד במישיגן. "90% מההחלטות של החברה כרגע הן איך להגדיל את ההכנסות של החברה ולשמור על הנזילות".

ננסי פלוסי והארי ריד, ראשי הרוב בקונגרס, פנו במכתב למנכ"לים של שלושת החברות וביקשו מהם להציג מסמכים המפרטים את מצבם הנוכחי, את הסכום שהם מבקשים ללוות מהמדינה וכמו כן, הם נדרשו להגיש לקונגרס תוכנית לארגון מחדש הכוללת תכנון לטווח ארוך של הפעילות העסקית שלהם.

פלוסי טענה כי ראשי תעשיית הרכב לא הצליחו לשכנע את הקונגרס באשר לשימוש שהם יעשו בסיוע הממשלתי. היא הסבירה שהדחייה נועדה לאפשר ליצרניות להגיש תוכניות הבראה מפורטות.

מקורות יודעי דבר אמרו היום (שבת) ל"וול סטריט ג'ורנל" כי במועצת המנהלים של ג'נרל מוטורס שוקלים כעת גם פנייה לבית המשפט לפשיטות רגל. זאת לאחר שמנכ"ל GM, ריק ואגנר, אמר לחברי הקונגרס בשבוע החולף כי פשיטת רגל אינה אופציה מועדפת עבור החברה ושבהנהלה עושים כל דבר כדי שלא להגיע למצב כזה.