עופר עיני: "משרד האוצר הפך את השוק לפרוע ואת כספי החוסכים לכספי הימורים"

היום צפוי להכריז עיני על סכסוך עבודה במשק, שיאפשר לו להשבית את המשק תוך שבועיים ; יו"ר ההסתדרות בראיון לגלי צה"ל: "אני מקווה שבשבועיים הקרובים נגיע להסדר - השביתה היא לא מטרה, היא אמצעי" ; "מאז הרפורמה ב-2003, בה שינו את תנאי ההשקעה בכספי העובדים, אותם כספים הפסידו ולא הרוויחו ריאלית" ; "התוכנית שהצענו לא תעלה כלום ב-3 השנים הראשונות"

"בחודשיים האחרונים אנחנו מנהלים מו"מ עם האוצר לפרישת רשת ביטחון לניהול כספי החוסכים. משרד האוצר הפך את השוק לשוק פרוע ואת כספי החוסכים לכספי הימורים", אומר הבוקר עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, בראיון לגלי צה"ל.

"אני רואה ששר האוצר התעשת ומדבר על האפשרות לרשת ביטחון. אני מקווה שבשבועיים האלה (בהם יוכרז סכסוך עבודה במשק, שירות גלובס) נגיע להסדר. השביתה היא לא מטרה, היא אמצעי - ואני גם שומע שכל ראשי הסיעות במשק תומכים ברשת כזו, ביטחון כולל נגיד בנק ישראל".

באשר לטענות שמדובר בצעד של כלכלת בחירות, אמר עיני: "אני שמח שיש בחירות, ואם זו הסיבה שזה יעזור לחוסכים - אני יכול רק לברך על כך. התוכנית שאנחנו הצענו, איננה עולה עשרות מיליארדים, היא נותנת מענה בעיקר לאוכלוסיה הבוגרת, תעלה 1.5 מיליארד שקל ולא תעלה לאוצר כלום בשלוש השנים הראשונות".

"מאז הרפורמה ב-2003, שבה שינו את תנאי ההשקעה בכספי העובדים, הם ריאלית הפסידו ולא הרוויחו. זה מה שקרה כתוצאה ממדיניות האוצר. הם שגו והציבור לא צריך לשלם את המחיר.

בנוגע להדחת רוני בר-און, אמר עיני: "אני לא שותף לרעיון. אני לא חושב שצריך להדיח אף אחד. צריך רק לגרום לשר האוצר לקבל החלטות. גם אני מתכוון לפעול בכיוון הזה באמצעות הצעת חוק משותפת לנו ולמעסיקים בכך שתפרוש רשת ביטחון ולמניעת אלפי מובטלים".