אולג דריפסקה משיב למיכאל צ'רנוי: כבר שנים שאין לו שם טוב בעיני רשויות החוק בעולם

דריפסקה, האיש העשיר ביותר ברוסיה ושותפו לשעבר של מיכאל צ'רנוי בענקית האלומיניום רוסאל, טוען כי תביעת הדיבה שהגיש צ'רנוי נגדו היא מגוחכת ונועדה להקנות לו יתרון בסכסוך בין השניים באנגליה

האוליגרך אולג דריפסקה, האיש העשיר ביותר ברוסיה ושותפו לשעבר של מיכאל צ'רנוי בענקית האלומיניום רוסאל, טוען כי תביעת הדיבה שהגיש צ'רנוי נגדו היא מגוחכת ונועדה להקנות לו יתרון בסכסוך בין השניים באנגליה.

בפברואר השנה הגיש צ'רנוי לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעת דיבה בסך 10 מיליון שקל נגד דריפסקה ואחרים (ובהם אביגדור אסקין ושני חוקרים פרטיים). באמצעות עוה"ד יעקב וינרוט וירון קוסטליץ טען, כי דריפסקה מימן קמפיין בישראל ובעולם של הכפשתו בעיני הציבור ובעיני רשויות אכיפת החוק. זאת, כדי שתישלל אזרחותו והוא יגורש מישראל, מה שיגרום לדה-לגיטימציה שלו ויקטין את סיכויי התביעה שהגיש נגדו באנגליה.

ב-2006 תבע צ'רנוי באנגליה מדריפסקה 40% ממניות רוסאל, מהן נושל לטענתו שלא כדין. דריפסקה הוא בעל השליטה (56%) ברוסאל, המספקת כ-12% מצריכת האלומיניום לשוק העולמי, והונו האישי נאמד בכ-28 מיליארד דולר.

המחוזי אישר לצ'רנוי להמציא לדריפסקה את כתב התביעה אל מחוץ לתחום השיפוט של ישראל, וכעת מבקש דריפסקה, באמצעות עוה"ד יהודה וינשטיין ואיל רוזובסקי, לבטל את היתר ההמצאה, בטענה שלא הוצג אפילו בדל ראייה על מעורבות דריפסקה במעשים ובקנוניה הנטענים.

לדברי דריפסקה, "שמו הרע של צ'רנוי ברחבי העולם כולו נוצר לפני שנים רבות (והרבה לפני שנולדה הקנוניה הנטענת), והינו עובדה מוצקה ושרירה, תולדה של החשדות הכבדים נגדו בכל רחבי העולם. כשאדם כזה מבסס תביעה על ניסיון פגיעה 'בשמו הטוב', לא יכול הדבר אלא לעורר גיחוך".

דריפסקה טוען כי צ'רנוי הודה כי מזה שנים נחקרים נגדו במדינות שונות חשדות למעורבות במעשי רצח רבים, בהלבנת הון ובמעורבות בפשע מאורגן, בגינן נשלל לפני שנים דרכונו הישראלי (שבאחרונה הוא הושב לו זמנית למשך שנה).

כן נטען כי בתצהיר שצירף צ'רנוי לבקשה להמצאה מחוץ לתחום, הוא אינו מציין מה המקור ל"ידיעתו" על מעורבות דריפסקה, שאינה מכלי ראשון. בעתירתו לבג"ץ נגד שלילת אזרחותו האשים צ'רנוי דווקא את המדינה בהשחרת שמו. (ת.א. 4735/08)