גם הבורסה בת"א חשופה לסיטיגרופ: מעניק לבורסה שירותי סליקה לני"ע זרים בהיקף מיליארדי דולרים

הבורסה בתגובה: "הנכסים המוחזקים בחשבון הבורסה בסיטי עבור חברי הבורסה הינם נכסים מוגנים, אשר בשום מקרה לא ישמשו לכיסוי חובות של סיטי"

לרשימת הגופים הישראלים החשופים לקבוצת הבנקאות סיטיגרופ , צריך לצרף גם את הבורסה בת"א. ל"גלובס" נודע כי מערכת שירותי הסליקה לני"ע זרים (גלובל קסטודיאן) נמצאת בסיטי. על-פי הערכות בשוק ההון, היקף ני"ע המוחזקים בסיטי מוערך במיליארדי דולרים.

הבורסה הקימה לפני כשבע שנים יחידת סליקה בינלאומית באמצעות מערכת הנקראת גלקסי (גלובל קסטודיאן ישראלי), שמטרתה מתן שירותי סליקה ושמירה לניירות ערך זרים. מערכת הגלקסי משמשת את חברי הבורסה המקומיים, ומעניקה שירותי סליקה למניות ואג"ח בשוק האמריקני, כאשר התכנית היא להרחיב את השירותים גם לאירופה ולאסיה.

באתר הבורסה, מציינים בגאווה כי סיטיבנק הוא אחד הבנקים הגדולים בעולם. "סיטיבנק נהנה מדירוג חוסן פיננסי ודירוג אשראי גבוה ביותר", נכתב באתר. היום המצב שונה. סיטי נקלע לקשיים בעקבות המשבר האחרון ומנייתו צנחה ביותר מ-90% מאז תחילת המשבר. למרות שסכנת הקריסה ככל הנראה חלפה, לאחר ההסכם שחתם הבנק עם הממשל, עדיין מצבו רחוק ממה שהיה לפני שנה ויותר.

סיטיגרופ משתוף פעולה עם גופים רבים בארץ. על-פי הערכות, היקף החשיפה של המערכת הבנקאית בישראל הוא 500-600 מיליון דולר, וכי גם לחלק ממנהלי תעודות הסל בישראל חשיפה לבנק בהיקף מיליארד שקל. כעת מתברר כי גם לבורסה חשיפה משמעותית לבנק.

מהבורסה נמסר בתגובה: "סיטי נותן שירותי קסטודיאן לניירות הערך הזרים. הנכסים המוחזקים בחשבון הבורסה בסיטי עבור חברי הבורסה הינם נכסים מוגנים, אשר בשום מקרה לא ישמשו לכיסוי חובות של סיטי".