BHP בילטון נסוגה מהמהלך לרכישת ריו טינטו ב-58 מיליארד ד'; מניית בילטון מזנקת ב-10.8% וריו נופלת ב-36%

גלובס tv [לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] החברה מסרה כי בדו"חות המחצית השניייה שיפורסמו בדצמבר, בכוונתה למחוק 450 מיליון דולר בעלויות הקשורות למהלך הרכישה

ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית, BHP בילטון נסוגה היום (ג') מהמהלך לרכישת ריו טינטו ב-58 מיליארד דולר, כשהיא מסבירה כי העיסקה כבר לא משרתת את האינטרסים של בעלי המניות. החברה וויתרה על הרכישה לנוכח ההאטה הגלובלית וירידת מחיר הנפט לרמה של כ-50 דולר לחבית.

BHP בילטון טענה גם כי וועדת האיחוד האירופי, שאישרה את המהלך, התנתה אותו בפיצול וגיוון חטיבות הפלדה והפחם של החברות.

יו"ר החברה, דון ארגוס, עדיין מאמין בהגיון התעשייתי של רכישת ריו טינטו ובביקוש ארוך הטווח למשאבים טבעיים, אך מסר כי "חשש להתדרדרות נמשכת של הכלכלה העולמית וחוסר וודאות באשר לעתיד, הביא אותנו לוותר על העיסקה".

המנכ"ל של BHP בילטון, מריוס קלופרס, אמר כי "האירועים האחרונים ברחבי הגלובוס וירידת מחירי הנפט הדגישו את הסכנות שעלולות להתעורר עם סיום העסקה".

מריוס אמר, במסגרת ראיון לרשת הטלוויזיה של סוכנות הידיעות בלומברג, כי בשל העובדה כי ל-BHP רווח שולי גבוה יותר והיקף חוב נמוך יותר, בהשוואה לריו-טינטו, הוא חושב שבעלי המניות של החברה יתמכו במהלך הרכישה.

נזכיר, כי בחודש פברואר BHP ביליטון הציעה 3.4 מניות שלה בתמורה למניה 1 של ריו טינטו. החברה מסרה כי בכוונתה למחוק 450 מיליון דולר בעלויות הקשורות למהלך הרכישה בדו"חות המחצית השנייה שיפורסמו בדצמבר. החברה הוסיפה כי היא עדיין שומרת על יציבות ומחזיקה בחובד של 6.3 מיליארד דולר.