רשות השידור דורשת פיצוי על הפרת זכויות שידור במהלך האולימפיאדה

דורשת 3 מיליון שקל וטוענת כי חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 התעלמו מההגבלות בזמן שידור התחרויות

3 חודשים אחרי סיום האולימפיאדה, רשות השידור דורשת פיצוי כספי בסך כולל של 3 מיליון שקל מחברות החדשות של הערוצים 2 ו-10. רשות השידור טוענת להפרת זכויותיה לכאורה בשידור המשחקים האולימפיים בבייג'ין - כך נודע ל"גלובס".

ממכתב ששלחה רשות השידור לשתי החברות ושהגיע לידי "גלובס", עולה כי רשות השידור דורשת פיצוי של 100 אלף שקל בגין כל הפרה שלטענתה נעשתה על-ידי חברות החדשות. על-פי האשמותיה, בחברות החדשות של ערוץ 10 בוצעו 82 הפרות, ואילו בחברת החדשות של ערוץ 2 בוצעו 73 הפרות. לחילופין מציעה רשות השידור פשרה בהיקף של 1.5 מליון שקל מכל אחת מחברות החדשות.

ברשות השידור מבהירים כי הצעה זו תקפה למשך שבועיים בלבד, ואם לא יגיעו הצדדים להסדר - אזי בכוונתה לעתור לבית המשפט בדרישה לתבוע את מלוא הפיצוי המגיע לה על-פי כל דין, "לרבות פיצויים עונשיים נוכח ההתנהלות ודרך הילוכה חסר תום הלב של חברתכם", נכתב במכתב.

במכתב שנשלח מרשות השידור למנהלי חברות החדשות של שני הערוצים, באמצעות עו"ד יוסי קלו ממשרד מושקט, טוענת עוד רשות השידור כי התנאי לעשות שימוש בחומרים הוא קבלת אישור מראש, וכי ניתן לעשות שימוש חדשותי מוגבל בחומרים מתוך המשחקים, בהיקף שנקבע בכללי הוועד האולימפי הבינלאומי בדבר שימוש חדשותי במשחקים על-ידי גופי שידור שאינם בעלי זכויות במשחקים.

במכתב שנשלח טוענת עוד רשות השידור כי על אף ההתראה הנרחבת שנתנה, עשתה חברת החדשות דין לעצמה, ובחוסר-תום לב החליטה להתעלם מההגבלות בשימוש החומר האולימפי - ובכך פגעה בזכויות השידור ובקניין הרוחני. במכתב מפורטים ההפרות כפי שטוענת רשות השידור שנעשו על-ידי חברות החדשות.

מחברת החדשות של ערוץ 2 לא נמסרה תגובה. מחדשות ערוץ 10 נמסר כי "כתב התביעה התקבל אצלנו הבוקר. נלמד את הטענות ונגיב בהמשך".