ע"ד יצחק מיוחס ממלא מחדש את השורות: ממזג לתוכו את משרד עוה"ד אידלמן-כהן

השורות במשרדו של מיוחס הידלדלו באחרונה בעקבות פרישתם של 3 שותפים ; לאחר המיזוג ימנה המשרד 4 שותפים: מיוחס, יעל דיין, אלון אידלמן ועינב כהן ; מיוחס: "חידשנו וריעננו את השורות בדור צעיר של מקצוענים"

פחות משבועיים לאחר פרישתם המפתיעה של עורכי הדין השותפים - אלכס כץ, ארז גבע ומוטי איצקוביץ - ממשרד עוה"ד יצחק מיוחס, מודיע עו"ד יצחק מיוחס על מילוי מחודש של השורות: עוה"ד אלון אידלמן ועינב כהן, ממשרד עוה"ד אידלמן-כהן, מצטרפים כשותפים למשרדו. עם הצטרפותם, ימנה המשרד 10 עורכי דין, בהם 4 שותפים: עו"ד מיוחס, ראש המשרד, ועוה"ד יעל דיין, אידלמן וכהן.

משרד עוה"ד יצחק מיוחס, שהקים עו"ד מיוחס בשנת 1981, הוא אחד המובילים והמוכרים בתחום המיסוי המוניציפלי ובכלל זה בארנונה כללית ובאגרות ובהיטלי פיתוח. המשרד מייצג גופים גדולים במשק, לרבות בנקים, ביניהם בנק הפועלים, הבינלאומי, דיסקונט, אוצר החייל, יהב, המזרחי, מסד; חברות תשתית ותחבורה, בהן נמלי ישראל פיתוח ונכסים, חברות נמלי אשדוד, חיפה ואילת, אגד, דן, רכבת ישראל; חברות ביטוח, ביניהן כלל, הראל, מגדל; רשתות בתי מלון; חברות דלק ואנרגיה, בהן פז, אמישראגז, דלק, קבוצת דור-אנרגיה ועוד רבות אחרות.

עוה"ד אלון אידלמן (35) ועינב כהן (35), שהקימו את משרדם לפני כשלוש שנים, מתמחים במיסוי מוניציפלי ובליטיגציה מסחרית. משרדם מייצג, בין היתר, את רכבת ישראל מול מספר גדול של רשויות מקומיות, ואת מגן דוד אדום מול כל הרשויות המקומיות בארץ. לאחרונה, זכו השניים בפסק-דין תקדימי ומהפכני לטובת רכבת ישראל. במסגרת הליך מנהלי שנוהל מול עיריית חדרה, קבע סגן נשיאת המחוזי בחיפה, השופט גדעון גינת, כי רשויות מקומיות אינן רשאיות לגבות עוד חובות בהליכי גבייה מנהליים, אלא במקרים חריגים של סרבני מס "ולאחר שכלו כל הקיצין" (ערעור על פסה"ד תלוי ועומד בבית המשפט העליון).

עם ההודעה על פרישתם של 3 השותפים - כץ גבע ואיצקוביץ - ממשרד מיוחס, כפי שפורסמה לראשונה ב"גלובס", נראה היה כי המשרד עובר זעזוע. השותפים, שמסרו הודעה על הפרישה ללקוחות המשרד, ציפו, כי חלק ניכר מהפרקטיקה יעבור עימם למשרדם החדש. מיוחס לא קיבל את רוע הגזירה בשקט, ובשבוע שעבר הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה נגד הפורשים, שבמסגרתה האשים אותם בגזילת לקוחות ותיקים מהמשרד, בגזילת המסד "ההיסטורי" של הלקוחות, המטרייה המקצועית המאפשרת ניהול של משרד העוסק במיסוי מוניציפלי, ובנטילת מוניטין המשרד שלא כדין.

לאחר שהכריז "מלחמה" נגד הפורשים, התחיל מיוחס "לעשות לביתו" ובין היתר, צירף את שני השותפים החדשים למשרדו. מיוחס: "חידשנו ורעננו את השורות בדור צעיר של מקצוענים, שלא התחנכו במשרד שלנו, אשר מביאים איתם ניסיון מוכח רב והישגים משפטיים ראויים להערכה. עורכי-הדין אלון אידלמן ועינב כהן נכנסים עם ידע ואנרגיות עצומות, שיאפשרו למשרד משנה חוזק וגידול משמעותי".

מיוחס לא עושה את החיבור הטבעי המתבקש בין הפרישה המשמעותית שהתרחשה בראשית החודש, לצירוף השותפים החדשים למשרד. להיפך, הוא מבהיר שחיזוק השורות והגידול של המשרד נדרשים כעת נוכח התפתחותו של תחום המיסוי המוניציפלי וריבוי הסוגיות והשאלות שעימן נאלצים לקוחותיו להתמודד לאחרונה.

לדבריו, "בשנים האחרונות עיריות רבות נוקטות מהלכים אגרסיביים בהגדלת שומות, ויש לעמוד על המשמר. המיסוי המוניציפלי הפך לענף חשוב בעולם המשפט הישראלי עד כדי כך שכיום כמעט כל אוניברסיטה ומכללה כוללות את המיסוי המוניציפלי כקורס רשות. המיסוי המוניציפלי הוכר כענף חשוב בתחום המיסים, ובניהול המשפטי אנו שוקדים על האינטגרציה של ענף זה עם תחומי המשפט המינהלי והקונסטיטוציוני, כמו גם הרמוניה עם כלל המשפט האזרחי".

מיוחס ציין, כי לא רק הגופים הגדולים הנמנים עם לקוחותיו צריכים להיות עם היד על הדופק. "גם האזרח הקטן אמור לפקוח עין על חיובי הרשויות המקומיות שמשום מה רבות בהן ה'טעויות', לרעתו. אם אזרח גילה סטייה כזו, הוא יכול לתבוע תביעה ייצוגית".