פימי משתלטת על אינרון: תרכוש את החלק של גרינסטון תמורת 105 מיליון שקל

החזיקה עד כה מחצית מהון החברה * המכירה התבצעה לאחר כישלון המגעים למכירת חלקה של גרינסטון לאמיליה פיתוח

לאחר מספר ניסיונות כושלים למכירת יתרת אחזקותיה באינרום לחברת אמיליה פיתוח, מוכרת גרינסטון את חלקה בחברה דווקא לשותפתה, קרן פימי.

אינרום (לשעבר אורלייט תעשיות) היא חברה פרטית הפועלת באמצעות חברות שבשליטתה בתחומי התעשייה והמסחר, ואחזקותיה הבולטות הן אורדן תעשיות מתכת, נירלט ואיטונג. קרן פימי, המנוהלת על-ידי ישי דוידי, רכשה 50% ממנה תמורת 105 מיליון שקל.

אינרום מוחזקת בשותפות שווה על-ידי גרינסטון מקבוצת שרם-פודים, ועל ידי פימי, שרכשה בסוף שנת 2007 מחצית ממנה תמורת 144 מיליון שקל. העסקה מבוצעת לאחר שאמיליה פיתוח, שהייתה אמורה לרכוש את יתרת מניות אינרום מגרינסטון, לא ביצעה את העסקה בפרק הזמן שעליו הוסכם בין הצדדים.

בחודש יוני השנה חתמו גרינסטון ואמיליה פיתוח על הסכם במסגרתו הייתה אמורה אמיליה פיתוח לשלם 162.5 מיליון שקל לגרינסטון תמורת חלקה באינרום, ובחודש אוקטובר הוסכם בין הצדדים כי המחיר יופחת ל-140 מיליון שקל. מנכ"ל אמיליה פיתוח, רונן ארזי, אמר על כך היום כי "אינרום חברה מצוינת, אולם לא התקיימו תנאים מתלים לביצוע העסקה, ולכן לא השלמנו אותה".

כעת, כאמור, תרכוש פימי את 50% הנותרים בגרינסטון תמורת 105 מיליון שקל בלבד. פימי כבר מחזיקה ב-50% מהחברה ולכן אין תנאים מתלים לביצוע העסקה. מועד סגירת העסקה מתוכנן לעוד שבועיים.

"קמים בבוקר ומחפשים השקעות"

הכנסותיה של אינרום בשנת 2007 היו 995 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה הסתכם ב-24 מיליון שקל. עם זאת, נראה שההאטה המסתמנת במשק תפגע בתוצאות החברה, והדבר בא לידי ביטוי במחיר אותו שילמה פימי עבורה - 27% פחות מהמחיר אותו שילמה אשתקד.

"אנו רוצים לקחת את אינרום קדימה, ולנצל את הפוטנציאל שלה על אף המשבר", אמר היום דוידי. מאז שנכנסה לאינרום, ביצעה פימי מהלך של רה-ארגון בקבוצה, שכלל את מחיקת החברות הציבוריות נירלט ואיטונג, אולם דוידי לא פוסל את האפשרות כי ינפיק מחדש את החברות בעתיד.

"יותר נכון לרכז את הפעילות בחברות כשהן פרטיות. המטרה היא לצרף חברות נוספות, להשביח את אינרום, ובעיתוי הנכון להפוך את החברות שלה לציבוריות", אומר דוידי. "יש לנו כמיליארד דולר כסף זמין להשקעות. אנחנו קמים בבוקר ומחפשים השקעות, ובוחנים כל השקעה לגופו של עניין".

אחרי מכירת אינרום תישאר גרינסטון עם אחזקה של כ-20% בחברת EER, העוסקת בייצור מיכלים מיוחדים למחזור אשפה. EER פיתחה טכנולוגיה ההופכת את הפסולת העירונית למוצקה, כשבתום ההליך נשאר גוש קרמי בנפח של 4% מהפסולת, הניתן לשימוש לבניה ותשתיות.

גרינסטון ניסתה להנפיק את EER מספר פעמים בשנים האחרונות, אולם לא הצליחה לעשות זאת. תחת זאת, גייסה החברה כסף ממשקיעים, והשנה דיווחה על מו"מ להנפקת 10% ממניותיה למשקיע זר, תמורת 23.7 מיליון דולר - סכום ששיקף לחברה שווי של 237 מיליון דולר.

בחודש שעבר דיווחה גרינסטון כי לאותו משקיע זר נגרמו הפסדים כלכלים בשל המשבר הכלכלי, והוא אינו מצליח להשיג מימון להשלמת העסקה, ולכן היא מבוטלת. כעת מצליחה החברה להשלים את מכירת אינרום, וזאת לאחר שמניית החברה איבדה בחצי שנה האחרונה - מאז חתימת ההסכם הראשוני - כ-62% מערכה. *