אפריקה נכסים עברה להפסד רבעוני של 113.4 מיליון שקל בעקבות ירידת ערך של 232 מיליון שקל בנכסים באירופה

לפני שבוע דיווחה החברה על צפי להפסד של 105-125 מיליון שקל ; ההכנסות קטנו ב-2.7% ל-82.7 מיליון שקל בשל מכירת חלק מהנכסים בגרמניה בתחילת הרבעון ; לחברה התחייבויות בהיקף 3.65 מיליארד שקל, נכסים בשווי 4.7 מיליארד שקל והון עצמי של 2.8 מיליארד שקל

אפריקה נכסים עברה להפסד רבעוני של 113.4 מיליון שקל - בהתאם לאזהרת הרווח שפירסמה לפני שבוע, שבה דיווחה החברה על צפי להפסד בטווח של 105-125 מיליון שקל.הכנסות החברה קטנו ברבעון השלישי ב-2.7% ל-82.7 מיליון שקל בשל מכירת חלק מהנכסים בגרמניה בתחילת הרבעון.

נכון לסוף הרבעון השלישי, לאפריקה נכסים התחייבויות שוטפות ולזמן ארוך בסך 6.66 מיליארד שקל מול נכסים בהיקף 9.46 מיליארד שקל. את המאזן משלים הונה העצמי, בסך 2.8 מיליארד שקל. מכאן, שהונה העצמי של אפריקה נכסים מהווה 29.6% מהמאזן. אפריקה נכסים נסחרת לפי שווי-שוק של 734.88 מיליון שקל בבורסה בתל-אביב. מתחילת השנה איבדה המניה 74% מערכה.

לאפריקה נכסים סדרה אחת של אגרות חוב להמרה צמודה למדד המחירים לצרכן. ערכה הנקוב של הסדרה עומד על 880.1 אלף שקל. הסדרה, הזוכה לדירוג "A" ממעלות נושאת ריבית קבועה בשיעור 4.65% לשנה, אך נסחרת בשער המגלם לה תשואה שנתית נטו של 15.3% לפידיון. הסדרה תיפדה באוקטובר 2009, מאחר והמח"מ (משך חיים ממוצע עד החזר ההשקעה במלואו מפרעונות קרן וריבית, א"ו) שלה שלה נטו עומד על 0.85 שנה.

מדו"חות החברה עולה כי אפריקה נכסים בדקה את שווי תיק נכסי הנדל"ן שלה והפחיתה את השווי של מיזמים בשלבי הקמה ואת יתרת הקרקעות (בעיקר אלו המיועדות למגורים ונמצאות באירופה). שווי ההפחתה - 240 מיליון שקל.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר: "נוכח החרפת המשבר הכלכלי הגלובלי בחודשים האחרונים נערכה החברה במהירות להתאמת היקפי פעילותה למצב החדש שנוצר. החברה תתמקד בהשלמתם של מספר פרויקטים אותם מפתחת אפי אירופה ואשר צפויים להסתיים עד סוף שנת 2009. פרויקטים אלה צפויים להציף ערך רב לחברה ולהגדיל את רווחיותה".

"במקביל פועלת החברה להגדלת היתרות הנזילות שבידיה ולהקטנת התחיבויותיה לזמן קצר, בין היתר, על ידי נטילת אשראי לזמן ארוך כנגד נכסים שבבעלותה ומימוש נכסים תוך ניצול הזדמנויות עסקיות ראויות. כמו כן, למרות משבר האשראי העולמי, אפי אירופה ממשיכה לקבל מימון שוטף להקמת הפרויקטים שבביצוע והדבר מעיד על איכות הפרויקטים ועל המוניטין של החברה", אמר כהן.

אפריקה נכסיםאפריקה נכסים