המיליארדר קרלוס סלים קנה בזול מניות של סיטיגרופ ב-150 מיליון דולר; המניה מזנקת ב-9.7% בוול סטריט

[לבורסות בעולם] בנק אינבורסיה, בבעלותו של סלים, ניצל את קריסת המניה בשבוע שעבר ורכש כ-29 מיליון מניות לאחר שפורסמה תוכנית החילוץ המניה זינקה ב-80%

אינבורסה, הבנק שבבעלות המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, קנה מניות של סיטיגרופ ב-150 מיליון דולר בשבוע שעבר, תוך ניצול מחיר השפל של המניה לפני שנודע על תוכנית החילוץ של הממשל לבנק. המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת בירידות קלות.

אינבורסה, הבנק השישי בגודלו במקסיקו, החל לקנות את המניה לאחר שמחירה צנח ביום ד' בשבוע שעבר, והמשיך לקנות למחרת, כאשר המניה ירדה אל מתחת ל-5 דולרים. חטיבת הברוקראז' של הבנק רכשה כנראה 29 מיליון מניות תמורת 150 מיליון דולר.

המניה התאוששה

ארתורו אליאס איוב, הנשוי לבתו של סלים (שמוצאו לבנוני) ומשמש כדובר הראשי של קבוצת קארסו, האימפריה המשפחתית, אישר אתמול את העסקאות. "הבנק קנה כמה מניות לטובת לקוחותיו וקרנות השקעה", הוא מסר ל"פייננשל טיימס". אליאס איוב לא מסר נתונים, אך מקור בחברה אישר שסלים, אחד מעשירי העולם, היה הלקוח של אינבורסה שעבורו נקנו המניות. באינבורסה סירבו להגיב.

הודות לחילוץ הממשלתי בסך 20 מיליארד דולר וערבויות לנכסים בסך 306 מיליארד דולר, מניית סיטיגרופ התאוששה השבוע בכ-80% מרמת השפל של יום ה' שעבר, 3.70 דולר למניה. אתמול (ד') נסגרה המניה בעלייה של 16% ל-7.05 דולר.

המהלך של סלים עורר במקסיקו שמועות לפיהן ייתכן שסלים נערך להשתלטות על בנמקס, הבנק של סיטיגרופ במקסיקו, שהוא השני בגודלו במדינה. להערכת בנקאים במקסיקו סיטי, שוויו של בנמקס עשוי להגיע ל-10-20 מיליארד דולר.

מקורות בסיטיגרופ מסרו אתמול שלבנק אין כל כוונה למכור את בנמקס, וכי צעד כזה יישקל רק במקרה הגרוע ביותר. גם מקורות המקורבים לסלים הכחישו את ההערכה שהמיליארדר מעוניין להשתלט על בנמקס.

מתאים לאסטרטגיה

להערכת אנליסטים, רכישת מניות סיטי על-ידי סלים עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית ההשקעות שלו. סלים היה פעיל במיוחד בחודשים האחרונים. בספטמבר הוא הפך לבעל העניין השלישי בגודלו בניו יורק טיימס, לאחר שדיווח על אחזקה בת 6.4% שאותה רכש בשווי 127 מיליון דולר.

באותה עת אמר אליאס איוב ל"פייננשל טיימס": "ההשקעה הזו היא אך ורק פיננסית. זו חברה נהדרת, המחיר טוב והאחזקה משלמת דיבידנד טוב".

סלים, שעשה את הונו במגזר הטלקום, כולל טלמקס, חברת התקשורת הנייחת הדומיננטית במקסיקו, ואמריקה מוביל, חברת הסלולר הפאן-אמריקנית, קונה גם מניות מדיה אחרות. יש לו אחזקות משמעותיות באג"ח ובמניות של שתי חברות השידור הגדולות במקסיקו, ואחזקה של 1% באינדפנדנט ניוז אנד מדיה האמריקנית, שדווחה במאי השנה.