בנק סנטאנדר עוזב את מקלארן לטובת פרארי

הבנק הספרדי הודיע כי יפסיק את החסות עם קבוצת הפורמולה 1 לטובת מעבר למתחרה הגדולה, עבור 19.3 מיליון אירו בשנה. המשמעות: גם פרננדו אלונסו בדרך לפרארי


בזמן שבנקים וגופים פיננסיים מחפשים את דרכים החוצה מהספורט, הודיע השבוע הבנק הספרדי סנטאנדר כי יפסיק לשמש כספונסר של קבוצת הפורמולה 1 מקלארן לטובת מעבר למתחרה הגדולה קבוצת פרארי. המעבר יהיה בתום עונת 2009 והעסקה מוערכת ב-19.3 מיליון אירו בשנה.

עם זאת, למעבר של הספונסרית צפוי להיות משמעות גדולה מבחינת שוק הנהגים ב-2010. סנטאנדר נכנסה להשקעות בפורמולה 1 בגלל כניסתו של הנהג הספרדי פרננדו אלונסו לקבוצת מקלארן. אחרי שזכה באליפות העולם הסתכסך אלונסו עם מקלארן ונאלץ לעזוב את הקבוצה ולחזור לקבוצת רנו. בסנטאנדר לא הסתירו כי היו מאוד רוצים ולחזור לעבוד עם אלונסו, ואף הזכירו כי הנהג הספרדי היה הסיבה היחידה לכניסתם לענף. על פי ההערכות, אלונסו - אלוף העולם ב-2005 ו-2006 - יעזוב בתום 2009 את רנו ויצטרף גם הוא לפרארי.

נשיא בנק סנטאנדר, אמיליו בוטין, שנשאל במסיבת עיתונאים לגבי מעבר אפשרי של אלונסו לפרארי, אמר: "הוא הנהג הטוב ביותר בעולם ונשמח מאוד לעבוד איתו".