רוצים כרטיס למשחק בפרמיירליג? אין שום בעיה להשיג

לראשונה מזה שנים נרשמת העונה ירידה במספר הצופים בליגה האנגלית הבכירה. ניוקאסל רושמת ירידה של 4,631 צופים למשחק, ואפילו מנצ'סטר יונייטד לא הצליחה לרשום סולד-אאוט אחד העונה באולד טראפורד

לראשונה מזה שנים נרשמת ירידה בכמות הקהל שמגיעים למשחקי הפרמיירליג, כך עולה מבדיקה שערך "הטלגראף". מהנתונים שנבדקו עולה כי כמות הקהל הממוצעת בפרמיירליג ירדה בשלב זה של העונה מ-36,076 בעונת 2007/08 ל-35,156 בעונה הנוכחית. זאת אחרי שבעונה שעברה נרשם שיא של 50 שנה במספר הצופים. באנגליה כבר הזהירו כי מחירי הכרטיסים הגבוהים ביחד עם המשבר הכלכלי יבואו לידי ביטוי בירידה בכמות הצופים.

מי שחווה את הירידה החדה מכולם היא ניוקאסל, שרושמת נפילה של 4,631 צופים בממוצע למשחק. סנדרלנד רושמת ירידה של 3,010 צופים למשחק, וויגאן ובלקבורן רושמות ירידה של כ-2,000 צופים למשחק.

ההפתעה הגדולה ביותר מגיעה דווקא מכיוון הקבוצות הגדולות. מנצ'סטר יונייטד, הקבוצה שמושכת הכי הרבה קהל למשחקי כדורגל בעולם, לא הצליחה למלא אפילו פעם אחת העונה את אולד טראפורד, כולל במשחקי הצ'מפיונס ליג. יונייטד רושמת ירידה של כ-1,000 צופים בממוצע למשחק לעומת העונה שעברה. גם משחקים גדולים לא מצליחים למלא את היציעים - כך למשל, נכון לסוף השבוע עדיין נותרו כרטיסים למכירה למשחק הצמרת ביום ראשון בין צ'לסי לארסנל בסטמפורד ברידג'. גם לדרבי של מנצ'סטר בין הסיטי ליונייטד שייערך ב"סיטי אוף מנצ'סטר", עדיין נותרו למכירה אלפי כרטיסים לאוהדי הסיטי.

הקבוצות היחידות שרושמות העונה הצלחה גדולה גם במספר הצופים הן בולטון ומנצ'סטר סיטי.

בבונדסליגה ממשיכים לחגוג

בעוד שבאנגליה מתחילים הצופים לעשות חשבון למחירי הכרטיסים, בגרמניה ממשיכה הליגה הבכירה לרשום גידול מאסיבי בכמות הקהל. כמות הקהל בבונדסליגה עומדת העונה על מעל 41,300 צופים למשחק - עלייה של כמעט 5% לעומת העונה שעברה. הסיבה העיקרית לעלייה היא הצטרפותו של בורוסיה מינשנגלדבך לבונדסליגה: קבוצתם של רוברטו קולאוטי וגל אלברמן מביאה 49,500 צופים בממוצע למשחק.

ומיהן 5 הקבוצות שמביאות הכי הרבה קהל העונה באירופה: במקום הראשון מנצ'סטר יונייטד עם 75,200, אחריה בורוסיה דורטמונד (גרמניה) עם 74,801, ריאל מדריד (ספרד) 69,333, באיירן מינכן (גרמניה) 69,000, ומילאן (איטליה) חמישית עם 66,575 צופים למשחק.