מנכ"ל אסם, גזי קפלן: ב-2009 תירשם צמיחה שלילית של 1.5%-2% במשק

אסם חותמת רבעון עם גידול של 14% במכירות ל-863.7 מיליון שקל - אך עם שחיקה של 4.2% בשיעור הרווח התפעולי, שעמד על 11.3%

קבוצת אסם מסכמת רבעון עם עלייה במכירות בכל המגזרים, אך במקביל עם שחיקה בשיעור הרווח התפעולי. גם פניו של מנכ"ל הקבוצה, גזי קפלן, לעבר העתיד הקרוב, על רקע המשבר הכלכלי, אינם אופטימים.

קפלן אומר היום ל"גלובס" כי הוא צופה כי "המשק לא יצמח ריאלית בשנה הבאה, מה שאומר צמיחה שלילית של 1.5% עד 2%, בשל הגידול באוכלוסיה. אסם נערכת להתמודדות עם המציאות הזאת".

מכירות החברה רשמו ברבעון השלישי השנה גידול של 14% והסתכמו ב-863.7 מיליון שקל, לעומת מכירות של 757 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. הרווח התפעולי רשם גידול של 9% והסתכם ב-97.7 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 89.6 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. ואולם, שיעור הרווח התפעולי נשחק ב-4.2% ועמד על 11.3%, לעומת שיעור של 11.8% ברבעון המקביל ב-2007. בשורה התחתונה רושמת הקבוצה גידול של 7.4% ברווח הנקי ל-63.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 59.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

יצויין כי השחיקה בשיעור הרווח התפעולי של החברה באה לידי ביטוי בכל מגזרי פעילותה, להוציא מגזר המזון הקפוא שבו היא רושמת עלייה בשיעור הרווח התפעולי.

מכירות החברה בתחום החטיפים והמאפה רשמו עליה של 14% והסתכמו ב-228 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, לעומת מכירות של 199.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ואולם למרות הגידול במכירות הרווח התפעולי נותר כמעט ללא שינוי והסתכם ב-30 מיליון שקל ברבעון כאשר שיעורו נשחק מ-15% ברבעון השלישי ב-2007 ל-13.1% בלבד. בתחום זה משווקת החברה חטיפים מלוחים ומתוקים, עוגות עוגיות ועוד.

שחיקה דומה בשיעור הרווח התפעולי רשמה החברה בתחום מכירות הפסטה, המרקים, התבשילים והרטבים. בעוד שהמכירות במגזר זה צמחו ב-11.2% והסתכמו ב-269.8 מיליון שקל, הרווח התפעולי רשם ירידה של 10.3% והסתכם ב-31.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 35.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.

גידול מרשים, של 20%, רשמה החברה במכירות בתחום המזון המצונן הכולל בעיקר סלטים מצוננים תחת המותג צבר וכן, פסטרמות ונקניקיות. המכירות במגזר זה הסתכמו ב-90.3 מיליון שקל, לעומת מכירות של 75.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. ואולם, גם כאן נרשמה שחיקה בשיעור הרווח התפעולי שעמד על 13.6% והסתכם ב-12.2 מיליון שקל.

תחום המזון הקפוא הוא התחום היחיד שבו מעבר לגידול של 13.8% במכירות, אסם מצליחה גם לשפר את שיעור הרווח התפעולי. המכירות בתחום הסתכמו ב-275.8 מיליון שקל והניבו רווח תפעולי של 25 מיליון שקל המהווים 9% מהמכירות. קפלן מסביר את השחיקה בשיעור הרווח התפעולי בהוצאה גדולה יותר ב-10 מיליון שקל על פרסום. זה בודאי לא מסביר את הכל, אבל זה מסביר את הרוב", הוא אומר.