גזית גלוב עברה ברבעון השלישי להפסד של 461 מיליון שקל

זאת לעומת רווח נקי של 72 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2007 ; ההכנסות עלו ב-12.5% ל-1.06 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 944 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

חברת גזית גלוב , שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, פירסמה הבוקר (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2008.

מהדו"חות עולה כי החברה עברה ברבעון להפסד המיוחס לבעלי מניות הרוב, של 461 מיליון שקל שהם כ-3.68 שקל למניה, לעומת רווח של 72 מיליון שקל שיוחס לבעלי מניות הרוב ברבעון השלישי של 2007, שהם 0.56 שקל למניה. סך ההפסד הנקי הסתכם בסוף ספטמבר ב-909 מיליון שקל, לעומת רווח של 246 מיליון שקל ב-2007.

ההכנסות של החברה עלו ברבעון השלישי ב-12.5% והסתכמו ב-1.06 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 944 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מהשכרה ירדו ב-8% והסתכמו ברבעון ב-866 מיליון שקל. החברה מסבירה כי הירידה בהכנסות וברווחים נובעת מהשינויים בשער החליפין בתקופת הדו"ח, ומירידת ערך בנכסי הנדל"ן להשקעה.

ה-NOI (רווח תפעולי נקי) של החברה הסתכם ברבעון ב-591 מיליון שקל, ירידה של כ-9% לעומת 648 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO (רווח נקי בתוספת פחת ובנטרול הוצאות חד-פעמיות), לתשעת החודשים הראשונים של השנה, הסתכם בכ-662 מיליון שקל, עלייה של 178% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-255 מיליון שקל, עלייה של 32% לעומת תזרים של 193 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

החברה מעריכה כי נכון לסוף הרבעון, לא קיימות השפעות מהותיות של המשבר הפיננסי, על התוצאות התפעוליות (NOI), ותזרים המזומנים של הקבוצה. נכון לסוף ספטמבר, הקבוצה אינה חווה ירידה משמעותית בשיעורי התפוסה בנכסיה, ירידה בדמי השכירות הממוצעים, או גידול בפיגור תשלומי שכר דירה, שישפיע באופן מהותי על ההכנסות מדמי שכירות.

מיכאל בר חיים, מנכ"ל החברה, מסר: "כפי שדיווחנו לאחרונה, ברבעון זה ביצענו התאמת שווי בסעיף נדל"ן להשקעה, וזאת לאור עליה משוערת בריבית היוון תזרימי המזומנים (Cap Rate) ולא כתוצאה מירידה בתזרימי המזומנים שכאמור אף עלו במהלך הרבעון האחרון. בכוונתנו להמשיך ולפעול לפי האסטרטגיה שעיקרה: ניהול פרו אקטיבי ויומיומי של כל נכסי הקבוצה ברחבי העולם והקצאת משאבים לרכישת הון וחוב באופן ממוקד ואחראי בחברה ובחברות הבנות".

מניית גזית איבדה מערכה 55.2% מתחילת השנה, נכון לשער המניה במסחר בבורסה, עם כתיבת הידיעה.

גזית גלוב