למרות המשבר: עובדי פריגו-קרליין יזכו לתוספת שכר של 15%

עוד בהסכם העבודה החדש במפעל: הפרשת המעסיק לקרן ההשתלמות תגדל מ-5% ל-7.5% ; תקציב הרווחה יגדל ב-42.6% ל-1,000 שקל בשנה

ההסתדרות שוב הוכיחה היום (א') כי בחלק מן המקומות שבהם ישנם ועדי עובדים לא רק שלא מפטרים עובדים בגלל המשבר, אלא מעניקים אפילו תוספות שכר. שבוע אחרי שפורסם ב"גלובס" כי עובדי מפעל המלט "נשר" שבבעלות נוחי דנקנר צפויים לקבל תוספות שכר בגובה 2%-3%, מודיעה ההסתדרות על הסכם עבודה חדש במפעל פריגו-קרליין בירוחם, שם יקבלו העובדים הוותיקים (המכונים דור א') תוספת שכר בגובה 15%.

תוספת השכר תינתן בארבע פעימות, כאשר התשלום האחרון יועבר לעובדים באפריל 2011. ההסכם קובע עוד כי "תקופת המבחן" בה עובדים חדשים הוגדרו כ"דור ב'" וזכו לתנאים נחותים מאלה של הוותיקים, תקוצר מארבע לשלוש שנים.

הוסכם עוד כי הפרשת המעסיק לקרן ההשתלמות תגדל מ-5% לרמה של 7.5%. כן הוסכם להגדיל ב-42.6% את תקציב הרווחה, כך שיעמוד על 1,000 שקל ברוטו בשנה לכל אחד מ-500 עובדי החברה. ההסכם כולל גם קליטה מיידית של כ-40 עובדים של חברות כוח אדם אל תוך ההסכם הקיבוצי בחברה כעובדים מן המניין.

"בתקופה בה המשק נמצא במשבר כלכלי, השגנו הסכם ראוי", כך אמר היום יו"ר מרחב הנגב המרכזי בהסתדרות, יוסי הובר. לדבריו, "עתה העובדים נמרצים לעבוד ולהשקיע את מרב מאמציהם עבור הצלחת המפעל ופריחתו הכלכלית".

קרליין-פריגו היא יצרנית טואליטיקה וקוסמטיקה מבית פריגו ישראל, הנסחרת בבורסת ת"א ובנאסד"ק. פריגו ישראל מעסיקה למעלה מ-1,500 עובדים בשלושה מפעלים בישראל ואף בארה"ב ובגרמניה.