יש גם אג"חים שנפרעים בזמן: חברת התרופות תרו העבירה 47 מיליון שקל למחזיקי האג"ח

מדובר בתשלומי ריבית וקרן על חשבון אג"ח סטרייט בסך 100 מיליון דולר שגייסה בשנת 2003 ; מועד תשלום הקופון הבא של האג"ח הוא במאי 2009

בימים טרופים אלה, בהם מודיעות חברות על אי עמידה בתשלומים למחזיקי האג"ח שלהן, יש גם מי שעומד בהתחייבויותיו: חברת התרופות החיפאית תרו הודיעה היום כי העבירה ביום שישי האחרון 47 מיליון שקל, שהם 11 מיליון דולר, לידי מחזיקי האג"ח של החברה. מדובר בתשלומי ריבית וקרן על חשבון אג"ח סטרייט בסך 100 מיליון דולר שגייסה בשנת 2003. מועד תשלום הקופון הבא של האג"ח הוא במאי 2009.

בתרו מדגישים כי כל הכסף שהועבר לידי בעלי האג"ח נוצר בפעילות השוטפת של החברה במהלך השנה. נזכיר כי תרו פרסמה לפני כשבועיים תוצאות חלקיות ובלתי מבוקרות לרבעון השלישי של 2008, מהם עולה כי תזרים המזומנים השוטף של החברה מתחילת השנה עמד על 40.7 מיליון דולר, לעומת תזרים של 4.7 מיליון דולר מפעולות שוטפות בשנת 2007 כולה.

במאזן של תרו נרשמו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בסך 66.3 מיליון דולר, וזאת לאחר שמוקדם יותר השנה החברה העבירה סכום נוסף של 20 מיליון דולר לידי בעלי החוב שלה.

תרו נסחרת ברשימת הפינק שיטס בארה"ב עקב בעיות בדיווח החשבונאי. בתחילת 2007 הכריזה הנהלת תרו כי החברה עומדת בפני בעיות נזילות ונמצאת על סף פשיטת רגל, מה שהביא את החברה לחתום על הסכם מיזוג עם חברת התרופות ההודית סאן. במקביל להתאוששות העסקית של תרו עלו היחסים עם סאן על שרטון - וגורל הסכם המיזוג והשליטה בחברה צפוי להיקבע בבתי-משפט, בישראל ובארה"ב.