דירקטוריון קבוצת אמפא אישר ההסכם למכירת תדיראן-אמפא לחברת קריסטל

קבוצת אמפא מחזיקה ב-50% בתדיראן-אמפא, ואילו 50% הנותרים מוחזקים על ידי קבוצת נחושתן, שבבעלות לוי קושניר, שאמורה גם היא לאשר ההסכם

דירקטוריון קבוצת אמפא, שבשליטת שלומי פוגל, אישר בסוף השבוע את ההסכם למכירת חברת תדיראן-אמפא לידי חברת קריסטל. קבוצת אמפא מחזיקה ב-50% בתדיראן-אמפא, ואילו 50% הנותרים מוחזקים על ידי קבוצת נחושתן, שבבעלות לוי קושניר, שאמורה גם היא לאשר ההסכם.

הסכם המכירה לחברת קריסטל, שבבעלות משה ממרוד, אינו כולל ככל הידוע תמורה כספית לבעלי תדיראן-אמפא, למעט מחיקת כל החובות לספקים. מי שצפויים להפסיד מהמהלך הם עובדי תדיראן-אמפא, שרבים מהם לא יקלטו בקריסטל. אלה שיצטרפו אליה כבר נאלצו להסכים למעבר אל חוזים אישיים ולשבירת העבודה המאורגנת שהייתה קיימת בתדיראן-אמפא - ועל כך נאלצה להסכים גם ההסתדרות. המעבר לחוזים אישיים היווה דרישה מכרעת מצד קריסטל, שאיימה שלא לרכוש את החברה ללא מילוי תנאי זה מצד העובדים.

מתוך 350 עובדי תדיראן-אמפא, קבוצה של 80 עובדים המועסקים בחברה מעל עשר שנים, יזכו לפיצויים מוגדלים בעלות כוללת של 4 מיליון שקל. יתר העובדים יקבלו פיצויים על פי חוק.

תדיראן אמפא הנה החברה הגדולה בארץ בתחום שרות התיקונים למוצרי חשמל ביתיים. החברה מספקת תמיכה למוצרי חשמל ביתיים כגון: מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחי כלים, מקררים, מזגנים ועוד. החברה מספקת שירות לכ- 550,000 בתי אב בשנה ומטפלת בכ- 5000 קריאות ביום.