המכירות של רכבים ביפן ירדו בנובמבר לשפל של 34 שנים בהובלת טויוטה וניסן וזאת בשל ירידה בשכר הממוצע במשק לנוכח המיתון הנמשך בכלכלה השניה בגודלה בעולם.
היקף המכירות של רכבים ביפן, כולל משאיות ואוטובוסים ומבלי להתחשב במכירות של מכוניות מיני, ירד בנובמבר ב-27%, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, לכ-216 אלף רכבים.
טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה ביותר ביפן, מכרה כ-106 אלף מכוניות בנובמבר - ירידה של 28% בהשוואה לחודש המקביל ב-2007. ניסן מכרה כ-30 אלף מכוניות - ירידה של כ-30%.
עיתון הניקיי פרסם תחזית המתבססת על ירידת מכירות הרכבים באוקטובר והתוצאות העגומות של נובמבר לפיה היקף המכירות הכולל ב-2008 יסתכם ב-3.25 מיליון רכבים - הרמה הנמוכה ביותר מזה 34 שנים.
ברקע, רוברט גטלפינגר, יו"ר איגוד עובדי תעשיית הרכב בארה"ב, פנה אתמול (א') לממשל האמריקני כדי שיעזור לשלושת יצרניות הרכב הגדולות בדטרויט; ג'נרל מוטורס , פורד מוטורס וקרייזלר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.