אופ"ק ממתין עם ההחלטה לקצץ בתפוקה והנפט יורד ב-4.4% לרמה של 52 דולר לחבית

[לאתר חוזים עתידיים] אופ"ק דחה את ההחלטה לקצץ בתפוקת הנפט ל-17 בדצמבר ; נתון נוסף שמכביד על המסחר בנפט הוא הירידה בהיקף מכירות הרכבים ביפן בחודש נובמבר לשפל של 34 שנים

מחיר הנפט יורד בחדות, כשמוקדם יותר נסחר מתחת לרף 52 הדולר לחבית לאחר שקרטל אופ"ק דחה בסוף השבוע (שבת) את ההחלטה האם לקצץ בקצב הפקת הנפט על מנת להדוף את הירידה במחירו לחודש הבא. זאת, במטרה להעניק שהות נוספת כדי לבדוק את יעילות הצעדים הקודמים שננקטו ושמטרתם למנוע צניחה של מחירי הנפט.

הפגישה שנערכה בין נציגי מדינות ארגון יצואניות הנפט, אתמול בקהיר הכינה את הקרקע לפסגה באוראן, אלג'יריה, ב-17 בדצמבר. לדברי עלי אל-נעימי, השר לענייני נפט של היצואנית הגדולה בעולם אשר משמשת בפועל כמנהיגת הארגון, "נחליט על צעד תקיף לכשניפגש שם".

אופ"ק כולל 13 מדינות אשר מספקות למעלה מ-40% מצריכת הנפט העולמית. הארגון נפגש זו הפעם השלישית במטרה לשקול בקיצוץ קצב התפוקה - כדי ליצור ביקושים לזהב השחור מתוך מטרה שאלו יעלו את מחירו.

"אופ"ק לא מצליח למצוא קונים לנפט שלו. המיתון העולמי רחב ועמוק בהרבה ממה שחשבנו", אמר רוברט לנגלין, אנליסט סחורות ב-MF גלובל. "ייתכן שאופ"ק יביט באיימה על ירידה חדה במחירי הנפט במהלך הימים הקרובים".

נתון נוסף שמכביד על המסחר בנפט הוא הירידה בהיקף מכירות הרכבים ביפן בחודש נובמבר לשפל של 34 שנים. זאת בשל ירידה בשכר הממוצע במשק לנוכח המיתון הנמשך בכלכלה השניה בגודלה בעולם.

היקף המכירות של רכבים ביפן, כולל משאיות ואוטובוסים ומבלי להתחשב במכירות של מכוניות מיני, ירד בנובמבר ב-27% לכ-216 אלף רכבים. עיתון ה"ניקיי" פרסם תחזית המתבססת על ירידת מכירות הרכבים באוקטובר והתוצאות העגומות של נובמבר לפיה היקף המכירות הכולל ב-2008 יסתכם ב-3.25 מיליון רכבים.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר יורד כעת ב-4.4% ל-52.04 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מוקדם יותר ירד מחיר הנפט ב-4.9% ל-51.78 דולר לחבית. [לאתר חוזים עתידיים]