אודי ניסן לחברת החשמל: חדלו מניסיונות להחליף את הרו"ח

מנהל רשות החברות הממשלתיות הורה לחברת החשמל לחדול מניסיונותיה להחליף את רואה החשבון שלה, אדיר ענבר מפירמת דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר ; הבהיר כי פעולות בעניין עשויות להוות ניסיון לפגוע בעיקרון האי-תלות

מנהל רשות החברות הממשלתיות, אודי ניסן, הורה לאחרונה לחברת החשמל לחדול מניסיונותיה להחליף את רואה החשבון שלה, אדיר ענבר. ניסן הבהיר לחברה, כי פעולות בעניין זה עשויות להוות ניסיון לפגוע בעיקרון האי-תלות.

"גלובס" חשף בזמנו את העימות בין חברת החשמל לרוה"ח שלה, אדיר ענבר, מנהל מחלקת IFRS בפירמת דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר. בחודשים האחרונים התגלעו מספר מחלוקות מקצועיות קשות, שהביאו בין היתר לכך שחברת החשמל איחרה בהגשת דו"חותיה. חלק מהדירקטורים טענו כנגד המשרד כי הוא נוטה לקבל את עמדת רשות החברות הממשלתיות, על חשבון הנאמנות לחברה.

יו"ר חברת החשמל, מוטי פרידמן, כיהן בעבר כשותף בכיר במשרד בריטמן ופרישתו מהמשרד לא היתה ברוח טובה. בעקבות מינויו ליו"ר חברת החשמל מכר פרידמן את חלקו בפירמה. גורמים המקורבים לדירקטוריון טוענים כי בחודשים האחרונים היתה מתיחות קשה בין פרידמן לבין ענבר, על רקע המחלוקות המקצועיות.

בכירים בהנהלת החברה ציינו כי ברור שהחברה אינה מרוצה מהעיכובים בפירסום דו"חותיה הכספיים. מנגד, טוענים בכירים בענף ראיית החשבון, כי ענבר, המומחה ל-IFRS, לא היה מוכן "לעגל פינות".

מרשות החברות נמסר בתגובה: "מנהל רשות החברות הממשלתיות הבהיר לאחרונה לחברת החשמל כי סמכות המינוי של רו"ח המבקר חברה ממשלתית הינה בידי האסיפה הכללית של החברה ובאישור רשות החברות הממשלתיות, ומכאן שאין מקום שהגוף המבוקר יעסוק בהחלפת הרו"ח המבקר או בהרכב הצוות.

"בנוסף, ביקש מנהל הרשות להבהיר כי פעולות או פניות נוספות של החברה בנושא זה עשויה, ולו למראית עין, להוות ניסיון פגיעה בעקרון אי תלות הביקורת, ולפיכך על החברה לחדול מכך לאלתר".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל אינה עוסקת במינוי משרד רוה"ח. סמכות זו הינה בלעדית של בעלי המניות".