בלאגן ברשות לחשמל: דירקטורים מנסים להדיח את היו"ר אמנון שפירה מתפקידו

שפירה מנסה למנוע מהדירקטורים להעלות את הנושא להצבעה במליאת הרשות ; אישור התעריפים עשוי להידחות פעם נוספת

ניסיון להדיח את יו"ר הרשות לחשמל: דירקטורים ברשות לחשמל דורשים להדיח את היו"ר, אמנון שפירה מתפקידו, זאת בטענות לחוסר תפקוד וליקויים בעבודת הרשות. ברשות מתבצעים ניסיונות לגבש רוב מאחורי הקלעים להחלפתו של שפירה שיחסיו עם משרד התשתיות רעועים.

אחד הדירקטורים ניסה להעלות את הסוגיה להצבעה בישיבת מליאת הרשות, אולם שפירה מתנגד לכך בטענה כי הנושא כלל לא נמצא על סדר היום. בין הצדדים הוחלפו האשמות קשות.

מליאת הרשות לחשמל התכנסה היום על מנת לאשר סופית את התעריפים החדשים ליצרני החשמל הפרטיים. בעקבות המהומה בישיבת הרשות, מסתמן כי אישור התעריפים יידחה למועד אחר.

כפי שפורסם, היחסים בין שפירה לשר התשתיות, בנימין בן אליעזר, וחלק מחברי הרשות מתוחים מאוד מזה תקופה ארוכה, זאת על רקע העיכוב בקביעת הרגולציה לחשמל הפרטי, ולאחר שהרשות התנגדה לחלק מתוכנית החירום של חברת החשמל.

הרשות לחשמל היא הרגולטור המפקח על תעריפי החשמל במשק ומבקר את פעילותה של חברת החשמל. החוק מאפשר את החלפת היו"ר ברוב של חברי המליאה או בהחלטה של שרי האוצר והתשתיות. ברשות כיום חמישה דירקטורים, שפירה עצמו, שני נציגים למשרדי האוצר והתשתיות ושני דירקטורים מטעם הציבור. לפי המסתמן, הדח"צים ונציגי משרד התשתיות יתמכו בהחלפתו של שפירה, אך עדיין לא ברור מה תהיה עמדת האוצר.

מקורות ברשות לחשמל אמרו בימים האחרונים כי "המצב ברשות קטסטרופלי. הרבה אנשים רוצים לעזוב. קשה לנו להאמין ששפירה יוכל להמשיך בתפקיד אם לא ייפתרו המחלוקות".