אירופה הפגינה אופטימיות בסיום: הפוטסי טיפס ב-1.1% והדאקס הוסיף 0.8% ; קרדיט סוויס נפלה ב-10.5%

[לבורסות בעולם] וודאפון עלתה ב-4.6% ; BHP בילטון טיפסה ב-4.6% ; אסיה ננעלה בעליות ; מדד אמון הצרכנים בבריטניה בשפל של 4 שנים ; המכירות הקמעונאיות באירופה ירדו ב-0.8% באוקטובר

המדדים המובילים באירופה שנסחרו במרבית שעות היום בטריטוריה השלילית הצליחו להתרומם מעל לקו ולסגור בעליות שערים וזאת לאחר שהמסחר בוול סטריט שנפתח בירידות עבר גם הוא לעליות שערים שבעת סגירת המסחר באירופה עמדו על כ-2%.

מדד הפוטסי הבריטי ננעל בעלייה של 1.1% ואת העליות בו הובילה חברת התקשורת וודאפון שעלתה ב-4.6%. סקטור נוסף שבלט בעליות היה מגזר הפארמה בו בלטו בעליות מניות נוברטיס שננעלה בעלייה של 4.5% ואסטרה זנקה שקפצה ב-5.2%.

ירידות השערים שליוו את מרבית יום המסחר היו גם בתגובה לפרסום נתוני המכירות הקמעונאיות בגוש האירו ומדד אמון הצרכנים בבריטניה של סוכנות Nationwide. שני המדדים הציגו תוצאה גרועה מהצפוי.

זהו החודש החמישי של ירידות רציפות במונחים שנתיים של המכירות הקמעונאיות שכן הכלכלה האיטית והמצב בשווקים הפיננסיים מאיימים על הצרכנים וגורמים להאטה בצריכה. דו"חות שהתפרסמו לאחרונה הראו שאמון הצרכנים בגוש האירו ירדו לרמות הנמוכות ביותר מאז 1994.

דו"חות שהתפרסמו לאחרונה הראו שאמון הצרכנים באזור ירדו לרמות הנמוכות ביותר מאז 1994. הבנק המרכזי של אירופה (ECB) צפוי לספק כסף נוסף כדי להתמודד עם הבעיה והשווקים מתמחרים כעת שז'אן קלוד טרישה ועמיתיו יקצצו מחר (ה') את הריבית ב-0.5% לפחות. כך נמסר ממחלקת המחקר של TRIFX.

מדד אמון הצרכנים בבריטניה של סוכנות Nationwide ירד לשפל של 4 שנים באוקטובר , מה שמחזק את האפשרות שהבנק המרכזי של אנגליה יפחית את שיעור הריבית ב-1% ל-2% - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1951.

בסיום המסחר מדד הפוטסי עלה ב-1.07%, הדאקס הוסיף 0.78%, הקאק עלה ב-0.57% ומדד ה-SMI עלה ב-1%.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.73% ל-1.2616 דולר והליש"ט מאבדת 1.13% ל-1.4731 דולר.

בזירת המאקרו

המכירות הקמעונאיות של 15 מדינות מרחב האירו רשמו ירידה של 0.8% באוקטובר לקריאה שנתית של 2.1%-. מדובר בירידה חדה מהתחזיות לנסיגה של 0.4% באוקטובר לקריאה שנתית של 1.5%-.

מדד אמון הצרכנים של חברת המשכנתאות Nationwide ירד ב 6 נקודות ל 50 נקודות - שפל של יותר מארבע שנים. המדד הסתמך על סקר שנערך בקרב 1,000 צרכנים בין ה-20 לאוקטובר ל-16 בנובמבר.

מדד אמון הצרכנים באשר למצבם הנוכחי ירד ב 5 נקודות ל 30 נקודות ומדד סנטימנט הצרכנים באשר לעתיד נפל ב 7 נקודות ל 63 נקודות. עם זאת, מדד הבודק את נכונות הצרכנים להגדיל את ההוצאות עלה ל 64 נקודות מ 56 נקודות.

מניות בכותרות

חברת האנרגיה הצרפתית EDF הודיעה על כוונתה לרכוש 50% מחטיבת האנרגיה הגרעינית של קבוצת קונסלטיישן אנרג'י גרופ .

משרד המשפטים האמריקני הוסיף את קרדיט סוויס ו-HSBC לרשימת הבנקים הזרים שנחקרים בחשד כי הם עזרו לאמריקנים עמידים להעלים מס. כך דיווח עיתון ה"ניו יורק טיימס". משרד המשפטים האמריקני החל לחקור את שני הבנקים כבר בספטמבר האחרון, בחשד כי הם איפשרו ללקוחות אמריקנים להפקיד בסניפיהם בחו"ל סכום של 30 מיליארד דולר מבלי להודיע על כך לרשויות האמריקניות.

הרשויות הפדרליות נמצאות כבר עתה בעיצומה של חקירה הבודקת האם הבנק השוויצרי UBS עזר ללקוחות אמריקנים להעלים מס.

ענקית הכרייה BHP בילטון ריכזה עניין לאחר שהתחייבה להשקיע 245 מיליון דולר בהקמה מחדש של פרוייקט הנפט Cossack שמנוהל על ידי וודסייד פטרוליום והממוקם בצפון מערב אוסטרליה.

בריטיש איירוויז ריכזה עניין לאחר שחברת התעופה האוסטרלית קוונטס אישרה כי היא מנהלת משא ומתן להתמזגות עם החברה הבריטית.

ישראליות באירופה

מירלנד פיתוח , שבבעלות אליעזר פישמן, דיווחה לבורסה של לונדון כי המנכ"ל, משה מורג, רכש ב-28 לנובמבר 13,000 מניות במחיר של 45 פני למניה.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".

אפ"י פיתוח מרכזת עניין לאחר שאפ"י אירופה מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, הודיעה כי היא מרחיבה את פעילות הקניונים בצ'כיה. החברה השיקה קניון שני במדינה בהשקעה של כ-50 מיליון אירו.

פלאזה סנטרס דיווחה לבורסה של לונדון כי ביצעה רכישה עצמית של 46 אלף ו-942 מניות במחיר של בין 52.125 ל-54 פני למניה.

מידרוג, השייכת לסוכנות המידרוג מודיס' הפחיתה את אופק דירוג האשראי של לידקום ל Baa2 מ A3.

מקדימה רכישה למכירתה: NDS רוכשת חברה בריטית רגע לפני שהיא נמכרת. NDS רוכשת באמצעות אורביס את אלקטרקייד, המפתחת משחקים אינטראקטיביים, תמורת 2.6 מיליון ליש"ט.