ענקית הסלולר וודאפון גרמניה רכשה פתרון של סיבידיה הישראלית בכ-15 מיליון שקל

מדובר בטכנולוגיה חדשה שתאפשר לוודאפון לבצע מעקב אחר עמלות הדילרים המשווקים את הטלפונים הסלולריים שלה ולמנוע הונאות העשויות להגיע להיקפים של מיליוני דולרים בשנה

סיבידיה נטוורקס הישראלית, העוסקת בפתרונות מתקדמים בתחום אבטחת ההכנסה אימות נתונים וניטור מערכות לגביית עמלות דילרים (מפיצים), חתמה על עסקה עם ענקית הסלולר וודאפון גרמניה, לה מחזור מכירות של יותר מ-10 מיליארד אירו בשנה. היקף העסקה מוערך ב-15 מיליון שקל.

מדובר בטכנולוגיה חדשה שתאפשר לוודאפון לבצע מעקב אחר עמלות הדילרים המשווקים את הטלפונים הסלולריים שלה ולמנוע הונאות העשויות להגיע להיקפים של מיליוני דולרים בשנה.

"העמלות לדילרים מהוות בממוצע כ-15% מסך כל התשלומים השנתיים של ספקיות תקשורת", אמר אלון אגינסקי, מנכ"ל סיבידיה.

במסגרת העסקה תטמיע סיבידיה את פתרון ה-DealerMap אותו פיתחה והשיקה בשנה שעברה, לצורך ניטור עמלות הנגבות על ידי דילרים המשווקים את המכשירים הסלולריים של ענקית התקשורת.

הפתרון של סיבידיה יאפשר לוודאפון לזהות טעויות או הונאות המתבצעות בתהליך גביית העמלות הנגבות על מכירת המכשירים הסלולריים של החברה באופן מהיר ומיידי.

תחום ניהול הדילרים הינו חדש וייחודי בשוק ומאפשר למפעילים הסלולריים לבחון ואף לפקח על התנהלות הדילרים ולזהות התנהגויות חריגות מצדם. ספקיות תקשורת אשר מתקשרות עם הדילרים לשם הפצת המכשירים הסלולריים שלהם ומתגמלות אותם באמצעות תמריצים שונים, נאלצות להתמודד עם סוגיות כגון חישובי עמלות מסובכים והונאות פוטנציאליות.

מקרה קלאסי של הונאה עלול להתרחש כאשר הדילר מבצע שדרוג חד פעמי אבל מפצל את השדרוג למספר שדרוגים וגובה מהמפעיל הסלולרי עמלות נפרדות עבור כל אחד מהם ובכך מנצל את פער המידע בין הלקוח, הדילר והמפעיל הסלולרי.

במצב בו אין חוזי התקשרות בלעדיים מול הדילרים, והדילירים עובדים עם מספר מפעילים סלולים המתחרים זה בזה, פתרון ה-DealerMap מאפשר מעקב אחרי ביצועים על סמך איתור מגמות של התנהגות הדילרים. כך למשל, ניתן לאתר מצב בו דילר מסויים מוכר מתחת לתחזית באופן קבוע וממושך, ומכך להסיק כי הוא משקיע משאבים גדולים יותר לטובת המתחרים של המפעיל.

וודאפון גרמניה הינה אחת מספקיות התקשורת הגדולות באירופה עם מחזור מכירות של כ-10 מיליארד אירו בשנה ומעסיקה כ-15 אלף עובדים. החברה מספקת תקשורת סלולרית ונייחת וכן שירותי אינטרנט ושירותי מידע בפס רחב לעסקים וללקוחות פרטיים.

סיבידיה הוקמה בשנת 2001 על ידי אלון אגינסקי וחיים מר והנה חברה פרטית. החברה גייסה עד כה מעל ל- 24 מליון דולר מקרנות הון סיכון מובילות. לחברה משרדים בצפון ודרום אמריקה, באירופה, במזרח הרחוק ובאפריקה.