יצרנית הבלקברי RIM פרסמה אזהרת רווח והכנסות על רקע הירידה במספר המנויים

צופה כי הכנסות הרבעון השלישי יסתכמו ב-2.75-2.78 מיליארד דולר - נמוך בכ-9% מתחזית האנליסטים ; הרווח הצפוי עודכן אף הוא כלפי מטה ל-81-83 סנט למניה, לעומת תחזית החברה ל-89-97 סנט למניה

חברת RIM הקנדית, יצרנית מכשיר הבלקברי, פירסמה אתמול בלילה (ג') אזהרת רווח מפתיעה לרבעון הפיסקאלי השלישי שהסתיים ב-29 בנובמבר. החברה הורידה את תחזיות הרווח וההכנסות על רקע צפי להאטה בצמיחה במספר המינויים, הצטמצמות שולי הרווח ועל רקע התנודתיות הגבוהה בשערי החליפין. מספר המינויים צפוי לרדת בכ-10% ל-2.6 מיליון לעומת תחזית קודמת שעמדה על 2.9 מיליון, דיווחה החברה.

החברה הודיעה כי כעת היא צופה כי הכנסות הרבעון השלישי יסתכמו ב-2.75-2.78 מיליארד דולר, נמוך בכ-9% ביחס לתחזית האנליסטים שהעריכה כי ההכנסות ברבעון יסתכמו ב-2.77-3.1 מיליארד דולר. הרווח הצפוי עודכן אף הוא כלפי מטה ל-81-83 סנט למניה לעומת תחזית אותה פרסמה החברה של 89-97 סנט למניה.

מנכ"ל החברה, ג'ים בלסילי: "התזמון בהשקת המוצרים החדשים, התנאים הכלכליים באופן כללי והתנודתיות בשוק המט"ח מיתנו את תוצאות הרבעון השלישי". דבריו אלה מנוגדים מאד לטון השורי בו דיבר המנכ"ל רק לפני חודשיים כאשר החברה הציגה תוצאות חזקות בסיום הרבעון הפיסקאלי השני שחל בסוף ספטמבר.

מאז חודש יוני איבדה מניית החברה כשלושה רבעים מערכה כשנפלה מכ-150 דולר לרמה של 37.3 דולר למניה מחיר הסגירה אמש עוד בטרם פורסמה אזהרת הרווח.