ביהמ"ש דחה תביעות דיבה נוספות של רפי רותם: "הוא איים ונהג לגדף ולקלל"

רותם הוא עובד רשות המסים לשעבר הטוען כי חשף שחיתויות ; ביהמ"ש דחה שתי תביעות דיבה שהגיש - האחת נגד איתן רוב, לשעבר מנהל רשות המסים, והשנייה נגד יאיר נחמני, ראש מדור חקירות באגף המודיעין ברשות

רפי רותם, עובד רשות המסים לשעבר הטוען כי חשף שחיתויות, ממשיך לנחול מפלות. לפני כשנה נמחקו 3 תביעות דיבה שהגיש נגד אגף המכס והמע"מ ושניים מעובדיו, מאחר שכתב התביעה לא נערך כראוי. כעת דחה בית משפט השלום בתל-אביב שתי תביעות דיבה נוספות, האחת נגד איתן רוב, לשעבר מנהל רשות המסים, והשנייה נגד יאיר נחמני, ראש מדור חקירות באגף המודיעין ברשות המסים ונגד הרשות עצמה.

רותם היה קצין המודיעין של אגף חקירות מכס-מע"מ. בית הדין הארצי לעבודה קבע בעניינו, כי ההחלטה להעבירו מתפקידו התקבלה משיקולים ענייניים ולא מחמת התנכלות בשל תלונותיו.

"אדם מטורף"

באמצעות עו"ד איתן ענבר טען רותם, כי רוב כינה אותו בשתי הזדמנויות (בפני שוקי משעול ואופיר אקוניס) "אדם מטורף ששולף נשק על עובדים", ו"איש לא שפוי ששלחנו אותו לוועדה פסיכיאטרית". רוב, שיוצג על-ידי עו"ד דורית דרורי, הודה כי התייחס לאופיו הבעייתי של רותם, אך הכחיש את הביטויים שיוחסו לו.

סגנית הנשיאה, השופטת שושנה אלמגור, ציינה כי רותם לא שמע את הדברים באוזניו, ומבחינתו זו עדות שמיעה. היא סירבה להסתמך על עדותו של שוקי משעול, בכיר לשעבר במע"מ העומד לדין על פגיעה בפרטיות נישומים, בפניו נאמרו חלק מהאמירות הנטענות. זאת, משום שמשעול אינו עד נטול עניין, משום שהוא עצמו נפגע מאיתן רוב. כן קבעה כי רותם כשל להוכיח כי רוב אמר את האמירה השנייה.

התביעה נגד נחמני נדחתה לאחר שנקבע כי רותם אכן השמיץ, קילל ואיים על נחמני ועובד נוסף (שתיקל אותו במשחק כדורגל), כפי שכתב נחמני בתלונה שהגיש נגד רותם למשטרה. בכל מקרה, נפסק, התלונה חוסה תחת הגנת החוק.

בשני התיקים ציינה אלמגור כי התרשמה כי רותם "נוהג לגדף ולקלל ונוקט לשון קשה כלפי בני שיחו". היא "חסה" על רותם וחייבה אותו בהוצאות סימליות בסך 5,000 ו-7,000 שקל. (ת.א. 73190/04, 63188/05).