שמואל דנקנר מבצר אחזקתו באלרן השקעות: רכש אג"ח להמרה שבדילול מלא תביא להחזקה של 11.5%

שמואל דנקנר מחזיק בחברה שפרסמה "אזהרת עסק חי" גם דרך הבעלות בדנרן ובשמדר החזקות

שמואל דנקנר, יו"ר קבוצת האחזקות המשפחתית דנקנר השקעות ודודו של נוחי דנקנר, מבעלי השליטה בקבוצת IDB , מבצר אחזקתו באלרן השקעות , הפועלת בתחומי הנדל"ן, תיירות, תקשורת, קמעונאות, השקעות ותשתיות, ומפסידה בכל הפעילויות הללו. שמואל דנקנר, נציין, מחזיק באלרן השקעות גם דרך הבעלות בדנרן ובשמדר החזקות.

דנקנר רכש 12.5 מיליון אגרות חוב בעסקה מחוץ לבורסה שנערכה אתמול (ד') בשער 31.5 אג', נמוך ב-7.4% משער הנעילה של סדרה ב' של אגרות החוב של החברה שבשליטת שבשליטת בני הדודים גדי ודורי דנקנר. מדובר באג"ח להמרה שבדילול מלא (כלומר, במימוש האופציה להמירן למניות), תביא להחזקה של 11.5% מהון המניות של אלרן ו-11.6% מזכויות ההצבעה בה.

שערה של סדרה זו עולה, נכון לשעת הכנת הידיעה, ב-14.7% - לאחר שמוקדם יותר זינק ב-47.1% ל-50 אג'. התשואה השנתית נטו לפידיון עומדת על 127.8% ומוסברת על רקע "אזהרת עסק חי" שפרסמו רואי החשבון של אלרן גם ברבעון שחלף שוב בדו"חותיה הכספיים. בסוף פברואר הקרוב צריכה אלרן לפרוע 21.75% מהסדרה, 22.3 מיליון שקל, ובנוסף את הריבית השוטפת ואת הפרשי ההצמדה.

לאלרן שתי סדרות של אגרות חוב להמרה הנסחרות בבורסה לפי שווי-שוק של 42.5 מיליון שקל - 34.6% מערכן הנקוב, 122.9 מיליון שקל. הסדרות אינן מדורגות, במח"מ קצר (0.32 ו-0.83 שנים נטו). בסדרה א' התשואה אף גבוהה יותר - 597.7%. שתי הסדרות צמודות למדד המחירים לצרכן ונושאות ריבית קבועה בשיעור 4.4% לשנה בקירוב בלבד.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיכמה החברה בהפסד של 84.5 מיליון שקל - כפליים מהפסד של 42.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה צנחו ב-50% ל-60 מיליון שקל, והיא מזהירה כי לא תוכל לעמוד בתשלומי הקרן והריבית בגין אג"ח א' ואג"ח ב' במועד, וכן לא תעמוד בהתחייבויותיה לפירעון אשראי בנקאי במועד.

גדי דנקנר, מבעלי השליטה, רכש אף הוא אתמול מחוץ לבורסה אגרות חוב מאותה סדרה ובאותו סכום, באופן שבדילול מלא תגדל אחזקתו מ-1.1% ל-12% מהון המניות. למעשה, רכשו השניים 63.8% מהסדרה כולה. האחזקה במרבית החוב הנ"ל הופך את הסדרה למעין הלוואת בעלים - ובפועל, לשליטה בהחלטות שיובאו להצבעה במסגרת אסיפות בעלי האג"ח. יתרה מזו; בהנחת המרת האג"ח למניות ניתן לראות ברכישת האגרות מעין רכישה עצמית של מניותיה בידי בעלי השליטה.

רשימת בעלי העניין של אלרן ארוכה וכוללת, מלבד האחזקות של משפחת דנקנר המרוכזות באמצעות חברות האחזקות דנרן ושמדר (29.4% כל אחת), גם את בית ההשקעות פיבי של צדיק בינו (16.3%) ומריל לינץ' (5.1%). אחזקות בני המשפחה מרוכזות גם באלרן אחזקות (3.9% מאלרן השקעות), כשגדי דנקנר מחזיק ב-1.1%, בן דודו ושותפו לשליטה גדי מחזיק ב-1%.

אחיו של גדי ובן דוד של דורי הוא דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים, אשר גם מחזיק ב-1.02% ממניות אלרן השקעות. באוגוסט האחרון בנק ששמו לא פורסם "הנשים" את החברה - בימים בהם הבנקים מאוד סלקטיביים במתן אשראי - בעזרת הלוואה של 25 מיליון שקל. נציין, כי כעת החברה לא עומדת בהתניות שנקבעו לה על ידי הבנק המלווה.

שמואל דנקרר משמש כאמור כיו"ר קבוצת דנקנר, שנוסדה ב-1957 והפכה אחת מקבוצות העסקים הגדולות במדינה. נוחי, בן דודו, מכר את אחזקותיו בקבוצה ב-1999.

אלרן השקעות נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק כולל של 13.9 מיליון שקל, לאחר שהמניה איבדה 84% מערכה מתחילת השנה.