מחזיקי האג"ח של כרמל אחזקות קיבלו את ההסדר שהציעה החברה

כחלק מההסדר, בעלי החברה יזרימו לה 8 מיליון שקל כדי שתוכל לעמוד בתשלומי האג"ח ; יתרת ההחזר מסתכמת ב-22 מיליון שקל

לאחר שמספר חברות דיווחו בתקופה האחרונה על קשיים בהחזרת חובן, מגיע ההסדר הראשון בין מחזיקי אג"ח לחברה שלא יכולה לפרוע את חובה. כרמל אחזקות , שבשליטת משפחת איתני וחברת גזית, הודיעה כי מחזיקי איגרות החוב שלה אישרו ברוב של 98% את ההסדר שהציעה, לאחר שהוכנסו בו מספר שינויים לבקשת בעלי האג"ח. כחלק מההסדר, בעלי החברה יזרימו לה 8 מיליון שקל כדי שתוכל לעמוד בתשלומי האג"ח.

ההסדר המקורי כלל שלושה שלבים: פדיון של כמחצית מהסדרה בערך של 48.5 אגורות, הפחתת יחס ההמרה מ-11 שקל ל-4.85 שקל והמרתן של 6.8 מיליון ערך נקוב ל-1.4 מיליון מניות - מהלך שידלל ב-16% את בעלי המניות של החברה.

בעלי האג"ח, שכ-90% מהם הגיעו לאסיפה, ביקשו להכניס מספר שינויים בהסדר, שיבטיחו להם פיצוי במידה שבשנים הקרובות מצבה של החברה ישתפר. לאחר שמנהלי כרמל שמעו את הדברים, הם קיימו ביניהם דיון בשינויים המוצעים, ולבסוף החליטו לאשר את התוספות שביקשו מחזיקי איגרות החוב.

כחלק מהתוספת להסדר הקיים, החברה תשעבד לבעלי האג"ח זכויות בשותפות נדל"ן, ובמידה שיהיו הכנסות מפעילות החברה בטורקיה, יקבלו מחזיקי האג"ח חלק מאותה הכנסה. כמו כן, החברה הוסיפה מיליון שקל לתשלומי אג"ח עתידיים, שהיקפם לאחר ההסדר עומד על 22 מיליון שקל. עוד התחייבה כרמל אחזקות, כי במידה שתגייס איגרות חוב נוספות היא תבצע פדיון מוקדם ל-40% מיתרת הסדרה.

לאחר אישור ההסדר על ידי אסיפת מחזיקי החוב, נדרש כעת אישורם של בעלי המניות וכתבי האופציות, וכן אישור של בית משפט על מנת לתת תוקף להסדר. ההליך לווה באמצעות עורכי הדין רונן קנטור וגיורא גוטמן מצד החברה.

[לאתר אפיקים סולידיים]

כרמל אחז אג אכרמל אחז אג א