BHP ביליטון עלולה להפחית את הפקת הברזל ב-2009 ב-25%; הפחתה של 4 מיליון טון תיתכן עוד השנה

כך מעריכים אנליסטים לתחום הקומודיטיס בבית ההשקעות מריל לינץ' ; התפוקה של החברה מהמכרות שלה במערב אוסטרליה עשויה לעבור קיצוץ של 30 מיליון טון בעקבות המצב

חברה הכרייה הגדולה בעולם, BHP ביליטון , עשויה להחליט בשנה הבאה על קיצוץ התפוקה שלה ב-25% לאור הירידה הדרמטית בביקוש לחומרי גלם ממתכת. כך מעריכים אנליסטים לתחום הקומודיטיס בבית ההשקעות מריל לינץ'.

BHP בילטון, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם למחצבי ברזל, סובלת מצניחה במחיריהם של חומרי הגלם לתעשיות הכבדות. התפוקה של החברה מהמכרות שלה במערב אוסטרליה עשויה לעבור קיצוץ של 30 מיליון טון בעקבות המצב. לפי ההערכות של האנליסטים של מריל, תיתכן עוד השנה הפחתה של 4 מיליון טון בתפוקה.

המשבר הפיננסי העולמי גרם לירידה בביקושים למתכות וכפה על המכרות באסיה, באירופה ובצפון אמריקה להפחית את קצב הכרייה. בדו"ח של מריל לינץ' כתבו האנליסטים כי "לאחר ארבע שנים של לחץ בביקושים, שוקי הברזל והעופרת מצויים בעודף היצע, ואנו מעריכים שזה הגורם העיקרי לצניחה בתפוקה של מכרות המתכת". לפי הדו"ח, הביקוש העולמי לעופרת וברזל צפוי לרדת ב-1.1% בשנת 2009. תחזיות קודמות דיברו על עלייה של 6.3 בביקוש.

BHP הפיקה בשנה האחרונה 122 מיליון טונות של ברזל והיא נטשה את תוכניותיה להעלות את נפח הכרייה ממכרותיה במערב אוסטרליה לרמה של 300 מיליון טון עד שנת 2015.