משבר בארה"ב? אלקטרה נדל"ן השכירה 10,000 מ"ר לבנק בקליבלנד

חברת אלקטרה נדל"ן מקבוצת אלקו, שבשליטת משפחת זלקינד, השכירה יחד עם שותפתה האמריקנית, הרבור גרופ, שטח של 10,000 מ"ר בבניין משרדים יוקרתי שבבעלותן בקליבלנד אוהיו שבארה"ב לבנק האנטינגטון האמריקני. ל"גלובס" נודע כי שווי העסקה מוערך בכ-60 מיליון דולר ל-20 שנה - התקופה שלגביה נחתם הסכם השכירות.

אלקטרה נדל"ן, בניהולו של שלמה שרף, והרבור גרופ רכשו את בניין המשרדים בשנת 2005 תמורת 144 מיליון דולר. עד היום הבניין היה מאוכלס בשיעור של 80%. עם כניסתו של הבנק לבניין יעלה שיעור התפוסה ל-90%.

הבניין, משתרע על פני 118 אלף מ"ר ונחשב לאחד היוקרתיים בפורטפוליו של שתי החברות. הוא מתנשא לגובה של 45 קומות ומהווה אחד משני גורדי השחקים הגבוהים ביותר בעיר. בעת רכישתו, הניב הבניין דמי שכירות שנתיים של 22 מיליון דולר.

בנק האנטינגטון, שנמנה עם הבנקים הבינוניים בארה"ב, חתם על הסכם שכירות לתקופה של 20 שנה לפי דמי שכירות שמוערכים ב-23-25 דולר למ"ר לחודש, לרבות מנגנוני העלאת דמי שכירות אחת לכמה שנים. הבניין כולל שוכרים נוספים כמו פירמת ראיית החשבון PWC וחברת הייעוץ הכלכלי מקינזי.

אלקטרה נדל"ן מחזיקה ביותר מ-100 נכסים בשטח כולל של כ-1.2 מיליון מ"ר הממוקמים בישראל, בריטניה, גרמניה, שווייץ, הולנד, ארה"ב וקנדה. כן שותפה החברה בשיעור של 9.9% ב-16 בתי מלון של רשת הילטון וב-42 בתי מלון של רשת מריוט בבריטניה. בנוסף החברה פועלת בהודו בהיקף של כ-1.2 מיליון מ"ר באמצעות חברה המשותפת לה ולנכסים ובנין מקבוצת IDB.

החברה ושותפיה מחזיקים בחמש קרקעות בהודו המיועדות להקמת פרויקטים למגורים, למסחר ולמשרדים בהשקעה כוללת של יותר ממיליארד דולר. החברה מחזיקה ב-25% ממניות הרבור גרופ. אלקטרה נדל"ן אישרה את הדברים. *