האג"ח של פי.אמ.אס נופלת ב-26% ונסחרת בתשואה של 111% - הבנק השבדי המלווה את פרוייקט הנדל"ן דורש פירעון מיידי

החברה הזהירה את בעלי האג"ח כי ישנה סבירות גבוהה שהחברה לא תוכל לפרוע את התחייבויותיה במועדן - או בכלל

למרות הההתאוששות שנרשמת במדדי התל-בונד גם היום, עדיין ניראה כי צרותיהן של חברות מאוג"חות רבות רחוקות מסיום. היום בולטת בירידה חדה האג"ח הקונצרני של חברת הנדל"ן הפעילה בתחום הנדל"ן המניב בשבדיה, פי.אם.אס וזאת לאחר שהזהירה את בעלי האג"ח כי ישנה סבירות גבוהה שהחברה לא תוכל לפרוע את התחייבויותיה במועדן - או בכלל.

האג"ח של פי.אמ.אס. נופלת בכ-26% למחיר של 20 אג' ומשקפת תשואה ברוטו של 111%, (נציין כי הנפילה היא בעקבות עסקה בודדת שבוצעה בבורסה בסך 20 אלף שקל, וכעת עומדים הקונים מול המוכרים בפער גדול שבין 11.03 אג' ל-19.9 אג'). זאת לאחר שהחברה בה מחזיקה בכ-40% חברת פורטופינו, הודיעה כי הבנק השבדי Kaupthing שהינו הממן היחיד של החברה ובנותיה בשבדיה טוען כי החברה הפרה את הסכמי ההלוואה ולכן דורש לפרוע באופן מיידי את כל קו האשראי שהעמיד הבנק לטובת החברות הבנות במסגרת הסכמי המימון שנחתמו עם הבנק.

בין ההפרות שפירט הבנק נציין את עלויות הבנייה בפרוייקט Free Harbor אותו מנסה החברה להשלים, אשר עלו על ההוצאות שנקבעו מול הבנק בתקצוב הפרוייקט. עד כה הושקעו בפיתוח הפרוייקט כ-114 מיליון שקל מהם כ-86 מיליון שקל על ידי פי.אמ.אס. עוד מציין הבנק השבדי כי השלמות הבנייה בפרוייקט אינן עומדות בלוח הזמנים שנקבע, וכי החברות הבנות לא עמדו בתשלומי ההלוואה במועדן, ולא פרעו את חובן לצדדים שלישיים.

בין בעלי השליטה בפי.אמ.אס נציין את אילן ניר, בעל השליטה בפורטופינו המשמש גם כיו"ר ומנכ"ל החברה, חברת ל. מאיה השקעות מחזיקה בה בכ-12%, חברת שלג מחזיקה בכ-9% , ובין בעלי המניות בחברה נמצאים גם אייל חומסקי וראובן אדלר, עם כ-3% מסך המניות בחברה לכל אחד מהם.

את האג"ח הנפיקה החברה בחודש יוני 2007 ומועד פרעונן הינו בחודש מאי, 2015. האג"ח נושאות ריבית שנתית של 7.1% אותה היא משלמת כל חצי שנה. בסה"כ קיבלה החברה בהנפקת החוב כ-58 מיליון שקל.

[לאתר אפיקים סולידיים]