המפיקים: בשל המשבר יש עצירה מוחלטת של פיתוח תוכניות ופורמטים

איגוד המפיקים דורש מהרשות השנייה להקצות כספים משלה למימון פיתוח תוכניות טלוויזיה

איגוד המפיקים דורש מהרשות השנייה להקצות כספים משלה למימון פיתוח תוכניות טלוויזיה. עו"ד אמיר רוזנברג ממשרד רוזנברג, פוריס, העצני ושות' פנה בשם איגוד המפיקים בפנייה דחופה בה נדרשת הרשות השנייה להקציב מיד תקציבים מיוחדים לפיתוח.

"בצל המשבר הכלכלי, נעצרה גם ההשקעה בפיתוח. עצירת הפיתוח אינה מתרחשת אך ורק ביוזמת גופי השידור, אלא גם בשטח על-ידי היוצרים, אשר בימים כתיקונם עובדים ללא הרף על רעיונות חדשים כדי להביא אותם לגופי השידור, על חשבון כספם ו/או זמנם", נכתב בפנייה של האיגוד ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש.

האיגוד מעלה חשש כי עצירה זו פירושה עצירת היצירה האורקולית הישראלית בכלל ואפילו נסיגה לאחור בשנים הקרובות. "פיתוח היום הוא יצירת המחר לפיכך עצירת הפיתוח משמעה שכשנרצה להחזיר את הטלוויזיה למצבה הנורמאלי - לא נוכל לעשות כן ויחלפו עוד שנים יקרות עד שיפותחו יצירות חדשות", נכתב.

עוד נכתב כי "פיתוח בטלוויזיה כמוהו כתשתיות בכלכלה. כפי שהגורמים האחראים על הכלכלה בישראל מאיצים כיום את ההשקעה בתשתיות, כך הרשות השנייה אשר אחראית על שידורי הטלוויזיה, חייבת להאיץ את ההש קעה בפיתוח".

בפנייה מבקש האיגוד לקבוע פגישה דחופה עם נציגי הרשות השנייה על מנת ללבן את המקורות הכספיים, שלטענת האיגוד קיימים ואת סמכויותיה של הרשות בעניין זה.