ורמוס: "רק אחרי שיושבת אצלך פנסיונרית בת 78 שאיבדה נתח גדול מהפנסיה שלה אתה מבין את עומק המשבר"

צבי סטפק: "אין ספק כי יש הזדמנויות גדולות באג"ח הקונצרני" ; "יש כשל שוק שמתמחר את שוק האג"ח הקונצרני כאילו המשק נמצא לקראת קריסה" ; יעקב וינשטיין: "האג"ח הקונצרני הוא האפיק הקריטי לגבי מגמת השוק היום וב-2009"

רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות, אמר בכנס בנושא משבר האשראי כי בעלי החברות צריכים להתחייב מול הציבור להחזיר את החוב בכל מחיר, גם אם הם צריכים להביא כסף מהבית. כשלנו כגופים מוסדיים בדרישה לבטחונות, היינו צריכים לדורש פרמיית סיכון גבוהה יותר. "בית ההשקעות פסגות לא ייתן לחברות להמשיך ולגייס הון ללא התחייבויות אישיות להחזיר את החובות שלהם".

"רק אחרי שיושבת אצלך פנסיונרית בת 78 שאיבדה נתח גדול מהפנסיה שלה אתה מבין את עומק המשבר", אמר ורמוס שהוסיף כי "בתי ההשקעות חייבים לנהוג ביתר אחריות עם הכסף של הלקוחות שלהם". ורמוס הדגיש כי "כל דירקטור ובעל חברה יצטרך להבהיר כיצד החברה מחזירה את החוב שלה".

ורמוס אמר כי "יהיו חברות בישראל שלא ישרדו, מי שלא מבין שאנחנו נמצאים בעולם שבו חברות ענק קורסות, כדאי לו שיחליף דיסקט". ההזדמנות באג"ח הקונצרני היא לפתחנו, כשיש לקחת בחשבון כי חברות מסויימות עלולות שלא להחזיר את החוב" .

צבי סטפק, הסכים כי "אין ספק כי יש הזדמנויות גדולות באג"ח הקונצרני, לדעתו, יש כשל שוק שמתמחר את שוק האג"ח הקונצרני כאילו המשק נמצא לקראת קריסה, עוד כמה שנים מנהלי ההשקעות יישאלו מדוע הם לא ביצעו יותר רכישות של אג"ח קונצרניות".

צבי סטפק, הבעלים של בית ההשקעות מיטב, אמר כי "הבונוסים שקיבלו בבנקים ובחברות על רווחים שהתאיידו אכן לא יחזרו, צריך לדרוש מהחברות התייעלות. כל שוק ההון בעולם עובר תהליך של גמילה ממינוף גבוה ומכסף קל, עד שהתהליך לא יסתיים הדבר ימשיך להכאיב לכולם".

סטפק אמר כי "קיים ואקום בתחום האג"ח הקונצרני שהוא תחום מאוד צעיר בישראל".

צבי לובצקי, מבעלי השליטה באי.בי.אי, אמר כי הייתה בעבר הערכת חסר של סיכונים, לובצקי הדגיש כי קיימת סבירות גבוהה לקונסולדיציות שייצרו גופים גבוהים יותר בתחום ההשקעות בישראל.

יובל גביש, מנכ"ל פריזמה, אמר כי אין שום סיבה להחזיר את הגלגל אחורה לגבי רפורמת בכר. לגבי 2009 אמר גביש כי הוא רואה את השנה כשנה מאוד דפנסיבית כשיינתן בהם משקל רב לדו"חות החברות.

קלמן שחם, ממייסדי אלטשולר שחם אמר כי "יש לפעול בעקביות ופרגמטיות בכדי להיחלץ בהדרגה מהמשבר, מה שקרה באוקטובר 2008 עם מכירה מאסיבית של קרנות גידור יצר אינספור הזדמנויות מצויינות לעתיד. העולם מעניין בהרבה משוק ההון הישראלי, שם יש חברות רב לאומיות שיובילו תהליכים עולמיים. יש למצוא את הזדמנויות הרכישה הטובות כדוגמת סיסקו הן הזדמנות מצויינת להשקעה לטווח ארוך.

יעקב וינשטיין, מנהל השקעות ראשי במגדל שוקי הון, אמר כי "רשת הביטחון תוכל לעצור את ההיסטריה של משיכות יתר. כוחות השוק לבסוף יעשו את שלהם כשהמבחן יהיה בפדיונות החלקיים של האג"חים הקונצרניים הגדולים במחצית 2009. האג"ח הקונצרני הוא האפיק הקריטי לגבי מגמת השוק היום וב-2009".