חיים ליבוביץ, בכיר במס הכנסה שהורשע במכירת מידע לחוקר פרטי, עירער על עונשו

ליבוביץ, שנדון ל-20 חודשי מאסר בפועל, טוען כי מדובר בעונש כבד שיש בו אפליה ופגיעה באחידות הענישה לעומת נאשמים אחרים באותו כתב אישום, וכי הענישה הנהוגה בעבירות מהסוג בהן הורשע היא עבודות שירות

חיים ליבוביץ, רכז בכיר במס הכנסה שהורשע במכירת מידע ממאגרי מס הכנסה לחוקר פרטי ונגזרו עליו 20 חודשי מאסר בפועל, הגיש ערעור על פסק הדין לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

ליבוביץ טוען, באמצעות עו"ד דוד פורר, כי בית המשפט הטיל עליו עונש מאסר כבד, שיש בו אפליה ופגיעה באחידות הענישה לעומת נאשמים אחרים באותו כתב אישום. כמו כן, לדבריו, רמת הענישה הנהוגה בעבירות מהסוג בהן הורשע היא ענישה בעבודות שירות ולא במאסר בפועל.

ליבוביץ גם טען כי בית המשפט שלל ממנו את זכות הטיעון, ובכך חרג מהנורמה ופגע בזכותו החוקתית למשפט הוגן. לדבריו, בית המשפט לא איפשר לו להעיד מספר עדים, על אף שהיו נוכחים כבר בבית המשפט; כמו כן בית המשפט לא אישר לסניגורו הקודם לטעון בעל-פה את מלוא טענותיו לעונש והגבילו ל-10 משפטים בנימוק של קוצר זמן.

לטענתו, אין הצדקה לפגיעה כה קשה בזכות הטיעון שלו, גם אם יומנו של בית המשפט עמוס; ליבוביץ הדגיש כי אם המדינה רוצה לשלול את חירותו של אדם, עליה לאפשר לו לטעון את הנימוקים המצדיקים את אי כליאתו.

עוד ציין ליבוביץ כי בית המשפט גם לא התחשב בעובדה שהוא חסך זמן שיפוטי יקר, בכך שהודה בעובדות כתב האישום.