לידר מוכרת את חלקה בפרויקט מגורי יוקרה בברלין בהפסד של 11.4 מיליון שקל

מכירת הזכויות וההלוואות בוצעו לצדדים שלישיים בתמורה כוללת של 2.1 מיליון אירו בלבד, ולאחר השלמת המכירה לא תחזיק עוד לידר בזכויות כלשהן בפרויקטים אלה בברלין

הנפילות החדות בערכי נכסי היוקרה מסביב לגלובוס יחד עם הצורך במימושים למרות הירידה המשמעותית בשווי, מביאים להפסדים גדולים למספר חברות אשר השקיעו בנדל"ן מעבר לים.

היום (ב') מדווחת לידר החזקות והשקעות על יציאה מהירה משותפות שהקימה רק לפני פחות מתשעה חודשים עם יזמים גרמניים. חברה בת של לידר תמכור את חלקה (40%) בשותפות, בפרויקטים למגורי יוקרה בברלין וכן את כל ההלוואות שהעמידה לתאגידים המחזיקים בפרויקטים השונים. פרידה מהירה זו תגרום ללידר הפסד הון של כ-11.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2008.

ב-15 במארס 2008 הודיעה לידר, הנמצאת בשליטת קבוצת שרם-פודים, כי החברה חתמה על הסכם שותפות לפרויקט נדל"ן בברלין בעלות כוללת של 18.3 מיליון אירו, שהייתה עלות הקרקע בלבד המיועדת להקמת הפרויקטים.

אולם המשבר הכלכלי ונפילת מחירי הנדל"ן, וביתר שאת של זה היוקרתי, הביאה את לידר לצאת מן המיזם. מכירת הזכויות וההלוואות בוצעו לצדדים שלישיים בתמורה כוללת של 2.1 מיליון אירו בלבד, ולאחר השלמת המכירה לא תחזיק עוד לידר בזכויות כלשהן בפרויקטים אלה בברלין.

במארס מסרה לידר כי בהתאם להערכת השותפים נאמד היקף ההון העצמי הכולל לרכישת הקרקע ולבניה על סך של כ-8.2 מיליון אירו, כאשר סכום זה מהווה רק 10% מהיקף ההשקעה הנדרש בפרויקטים, עובדה המלמדת במעט מה עבר על העולם ועל הנדל"ן בחודשים האחרונים. יצוין, כי מבחינת ההון העצמי, רובו היה מיועד להיות מוזרם בידי השותפות שבשליטת לידר (76%), והיתר התחלק בין היזמים והשותף המקומי, כאשר יתרת המימון תוכננה להיות מועמדת בידי בנקים זרים. *