משפחת חורש, יבואנית טויוטה, קיבלה את הזיכיון בישראל לרשת H&M

חנות ראשונה של הרשת בארץ תיפתח ב-2010 ; לתאגיד האופנה השבדי כ-1,600 בתי-כלבו בעולם הפועלים תחת המותג H&M, ומציעים אופנה זולה לגברים, נשים וילדים, לצד מוצרי קוסמטיקה

אחרי מגעים עם חברות ישראליות רבות, נפל הפור: יבואנית הרכבים טויוטה ולקסוס, משפחת חורש, קיבלה את הזיכיון לייצג בארץ את ענקית האופנה השבדית H&M. חנות ראשונה של הרשת בארץ תיפתח ב-2010.

תאגיד האופנה הענק משבדיה H&M (Hennes&Mauritz) שנוסד ב-1947, פעיל ב-28 מדינות: באירופה, קנדה, ארצות-הברית, אסיה ואוסטרליה. לתאגיד כ-1,600 בתי-כלבו הפועלים תחת המותג H&M, וכ-200 מתוכם נפתחו בשנה וחצי האחרונות. בתי-הכלבו מציעים אופנה לגברים, נשים וילדים, לצד קוסמטיקה, במחירים נמוכים.

האסטרטגיה של H&M בנויה מ-3 עוגנים: אופנה, איכות ומחיר. מחזור המכירות השנתי של המותג עמד ב-2007 על 15 מיליארד דולר (92.1 מיליארד SEK), והרווח על 13 מיליארד SEK. למרות הגודל, כוחו של המותג עוד נטויה והוא מתפתח היום, בין היתר, בסין, דובאי וכוויית.

הקו האופנתי של אופנת H&M מיועד, לפי החברה, לצרכנים מהסגמנט האמצעי של השוק, ומחירי פריטי הלבוש באירופה מתחרים במחירי המותגים המפורסמים, כאשר כוונת הרשת למצב אותם כזולים יותר ממותגי העל - אך לא זולים מדי. את אופנת הנשים של הרשת מעצבת רבקה ביי, ואת אופנת הגברים המעצב מיכאל קריסטנסן. על עיצוב חנויות הרשת אחראי הארכיטקט וויליאם רוסל. 80% מהקולקצייה של הרשת מיוצרת באירופה, וכ-20% באסיה.

"מזה תקופה ארוכה השוק הישראלי מחזר ומביע עניין רב ב-H&M, ואנו מאמינים כי הקונספט העסקי שלנו יתאם לשוק הישראלי. באמצעות שיתוף הפעולה האמור, אנו בטוחים שנהנה מהניסיון העסקי בכלל ומהניסיון הרב בניהול עסקי זכיינות בישראל בפרט, שיש ברשות שותפינו החדשים", אומר מנכ"ל H&M העולמית, רולף אריקסן.

לצורך פיתוח ופעילות המותג H&M בארץ, הקימה משפחת חורש את חברת מאץ' ריטייל. "אנחנו מצפים להפוך את H&M לשחקן מרכזי בשוק האופנה הישראלי. אנחנו מחויבים להעניק ללקוחותינו אופנה ואיכות במחיר הטוב ביותר", אומר יו"ר מאץ' ריטייל, אנדרו חורש.