הממשלה תקים ועדת היגוי שתפקידה לקבוע את עקרונות הפרויקט של חיזוק יישובים עירוניים קיימים בנגב ובגליל

החברה להגנת הטבע: "חיזוק יישובים קיימים היא יוזמה חיובית התואמת לחלוטין את מדיניות החברה להגנת הטבע, של עיבוי יישובים קיימים ולא הקמת יישובים חדשים"

הממשלה החליטה ביום א' האחרון להקים ועדת היגוי, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שתפקידה לקבוע את עקרונות הפרויקט של חיזוק יישובים עירוניים קיימים בנגב ובגליל, אשר מצויים בתת פיתוח כלכלי, וכן לקבוע את רשימת 60 היישובים הקיימים, בהם ישולבו גרעיני ההתיישבות, שייקלטו במבני מגורים ניידים.

בוועדה יהיו חברים גם נציגי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, האוצר, הנגב והגליל, הבינוי והשיכון, הפנים, מנהל מקרקעי ישראל והחטיבה להתיישבות. על יישום השלב הראשון של הפרויקט תהיה אחראית, בכפוף לוועדת ההיגוי, החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית.

על-פי ההחלטה, בשלב הראשון נבחרה העיר שדרות לחיזוק על-ידי גרעיני התיישבות. המשך היישום של הפרויקט יותנה בהחלטת ממשלה נוספת, על סמך המסקנות שיופקו מהשלב הראשון חיזוק שדרות ויישובי עוטף עזה.

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה כי "חיזוק יישובים קיימים היא יוזמה חיובית התואמת לחלוטין את מדיניות החברה להגנת הטבע, של עיבוי יישובים קיימים ולא הקמת יישובים חדשים.

יחד עם זאת, ההחלטה אינה מתיישבת עם החלטות ופעולות אחרות של הממשלה, על הקמת יישובים חדשים, לדוגמא - בחבל לכיש ובאזורים אחרים, כלומר פעם נוספת אנחנו עדים למצב בו יד אחת של הממשלה מחליטה משהו אחד ויד אחרת פועלת בדיוק להיפך".