ליאון רקנאטי למחזיקי האג"ח של גמול השקעות: "אין באפשרותי להשקיע עוד כסף; זו העסקה הכי גרועה שעשיתי בחיי - ואתם יחד אתי באותה הסירה"

כמה מהמשקיעים הגיבו בצורה קשה: "לא נעזוב אתכם. אתם לא תעשו כאן עסקים. קנינו את האג"ח של החברה בגלל שרקנאטי זה מותג והיינו בטוחים שישלם" ; מוקדם יותר היום אמר איליק רוז'נסקי למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן: "הקשר בין המציאות לבין תשואת האג"ח איבד כל פרופורציה"

"אין לי אפשרות להשקיע סכומים נוספים בחברה. המשבר הפיננסי פגע גם בשאר הנכסים שלי". כך אמר היום (ג') בעל השליטה בחברת גמול , ליאון רקנאטי, באסיפת סוערת למדי של מחזיקי האג"ח של החברה.

משפט זה עורר תגובות נזעמות בקרב מחזיקי האג"ח: "לא נעזוב אתכם. אתם לא תעשו כאן עסקים, האמנו בך באופן אישי, וקנינו את האג"ח של החברה בגלל שרקנאטי זה מותג והיינו בטוחים שהוא ישלם", אמר אחד המוסדיים.

"אני עושה הכל כדי לשפר את המצב", ענה רקנאטי, והוסיף כי "אתם (מחזיקי האג"ח- ר.ש) ואני נמצאים בסירה אחת. הפסדתי ביחד עם כולכם, לא עשינו עסקה טובה. עשיתי לא מעט עסקאות בחיי וזו העסקה הכי גרועה שביצעתי. כאשר נכנסתי להשקעה בחברה, היא נראתה מבטיחה והיה נראה ששוי נכסיה גבוה", הוסיף.

עוד ציין רקנאטי כי לאחרונה החל להיות מעורב יותר בעסקי החברה."נכנסתי להשקעה בחברה בדצמבר 2007. עד סוף יולי לא הייתי פעיל. כשראיתי שהמצב לא טוב התחלתי להיות פעיל ברמה היומיומית", ציין. "היה קשה לצפות את המשבר. אחת המחשבות הייתה שניתן יהיה למחזר את החוב אבל אפשרות זו לא קיימת כרגע בשוק".

גמול השקעות פרסמה תוצאות שליליות בסוף הרבעון השלישי. החברה קיבלה הערת "עסק חי" על רקע תוצאותיה: סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2008 בהפסד של 179 מיליון שקל, ההון העצמי נשחק מתחילת השנה ב-54% ותזרים מזומנים שלילי בהיקף של 42.6 מיליון שקל. סך ההתחייבויות של החברה עומד על 1.14 מיליארד שקל.

[לאתר אפיקים סולידיים]