בג"ץ דחה את דרישת איגוד חברות הפרסום לשימוע בעל-פה

הרשות השנייה הסכימה - עוד לפני העתירה לבג"ץ - להאריך את מועד השימוע על מתן ההקלות לזכייניות בשבועיים נוספים

בעקבות דחיית העתירה של איגוד חברות הפרסום נגד הרשות השנייה והשימוע שפורסם על-ידה בעניין הקלות ושינויים המתוכננים לערוצים המסחריים, טוען היום (ג') עו"ד ערן שפינדל, שותף במשרד אליעד שרגא ושות' שהגיש את העתירה בשם האיגוד, כי "בסמוך למועד העתירה לבג"ץ נעתרה הרשות השנייה, באופן חלקי, לדרישת איגוד חברות הפרסום, והאריכה את מועד השימוע בשבועיים נוספים".

אתמול (ב') אחר-הצהריים, יומיים בלבד לאחר שאיגוד חברות הפרסום עתר כנגד הרשות השנייה לבג"ץ, דחה בג"ץ את העתירה של האיגוד, בנימוק כי החלטת הרשות השנייה לאפשר שבועיים נוספים לשימוע, דבר המהווה פרק זמן של חודש ימים, מספקת. בכל הנוגע לבקשה של האיגוד לקבל שימוע בעל פה, צויין בהחלטת דחיית הבג"ץ כי המועצה טרם קיבלה החלטה, ולכן העתירה מוקדמת.

ההחלטה להאריך את השימוע הציבורי בשבועיים נוספים התקבלה עוד בטרם הוגש הבג"ץ, וזאת לאחר פניות רבות שנעשו לרשות השנייה בעניין זה, בין השאר על-ידי איגודי היוצרים ואיגוד המפרסמים.

ביום שישי האחרון הגיש איגוד הפרסום עתירה לבג"ץ נגד השימוע המתוכנן ברשות השנייה. בעתירה דרש האיגוד להוציא צו על-תנאי שיורה לרשות השנייה לדחות את השימוע על ההקלות המתוכננות לזכייניות, בטענה כי מדובר ב"מחטף" טרום-בחירות.