אסיה ננעלה בעליות חדות על רקע תוכנית הסיוע לתעשיית הרכב בארה"ב וציפיות להמשך הורדות ריבית; ההנג-סנג טיפס ב-5.6%

הניקיי היפני עלה ב-3.1% והקוספי טיפס 3.6% ; מדד שנחאי המשולב עלה ב-2% ; מדד ה-S&P/X200 של אוסטרליה, עלה ב-1% ; ריו טינטו טיפסה 12.1% ; הונדה זינקה 10.3% וטויוטה ב-6.5%

הבורסות באסיה נצבעו היום (ד') בירוק, כשסיימו בעליות חדות בתגובה לאישור הדמוקרטים בקונגרס לתוכנית החילוץ למגזר הרכב האמריקני, ןלציפיות המשקיעים להורדות ריבית בשווקים. נציין כי זהו היום הרביעי ברציפות בו שמרה אסיה על מגמה חיובית בשוקי המניות.

"התוכנית לסיוע תעשיית הרכב האמריקנית נותנת תקווה לגבי שאר המאמצים העולמיים לסיוע לכלכלות ולשווקים. נראה כי הדבר יסייע להצגת צמיחה עולמית בקרוב". אמר היום ריימונד טאנג, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות CIMB שבהונג-קונג.

למרות עליות השערים המשיכו בשבוע האחרון, נתוני המאקרו מיפן לשקף את המיתון המעמיק בכלכלה השנייה בגודלה בעולם: מדד מחירי המוצרים המקומיים הראה שצמיחת המחירים הסיטונאיים ירדה ל-2.8%, הקצב האיטי ביותר מזה כמעט שנה. נתוני הזמנות מכונות ירדו ב-15.5% מתחילת השנה עד אוקטובר, וזהו החודש הרביעי ברציפות של ירידות בשל התפוגגות הביקושים למוצרים מיפן.

לעומת זאת, הנתונים האוסטרליים הפתיעו לטובה: סקר אמון הצרכנים של Wespac זינק ב-7.5% בדצמבר בשל הפחתות הריבית האגריסיבות של הבנק המרכזי של אוסטרליה אשר הורידו את הריבית ב-3% מאז תחילת ספטמבר, הפחתות אשר סייעו להפשיר את שוקי האשראי המקומיים.

"המשקיעים באסיה מצפים להמשך הורדות ריבית בארה"ב, שעשויות להמשיך גם בהונג-קונג". אמר אנדרו טו, מנהל השקעות בחברת טאי-פוק בהונג-קונג. "הציפייה, לצד הסיוע של הממשלות, הביאו לעליות השערים היום". אמר.

מדד הניקיי 225 של יפן עלה ב-3.15% ל-8,660 נקודות, ההנג-סנג של הונג-קונג הוסיף 5.6% ל-15,577 נקודות, הקוספי של דרום קוריאה התחזק ב-3.62% ל-1,145 נקודות, מדד שנגחאי המשולב עלה ב-2% ל-2,079 נקודות, מדד ה-S&P/X200 של אוסטרליה, עלה ב-1% ל-3,640 נקודות

מניות בכותרות

בהמשך לתוכנית הסיוע, רשמו מניות מגזר הרכב עליות שערים ומשכו מעלה את את המדדים המובילים בבורסות המרכזיות באסיה. נציין את מניות הונדה (סימול HNDA.IL) , יונדאי מוטורס (סימול 012630.KS) וטויוטה .

חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, ריו טינטו , הודיעה על תוכנית התייעלות שבמסגרתה תפטר 14,000 עובדים, השקולים ל-13% מכוח העבודה, במטרה לקצץ כ-10 מיליארד דולר מחובותיה, עד סוף 2009. מניית BHP Billiton , גם בלטה על רקע תוכניות ההתייעלות של ריו טינטו.