ריו טינטו תפטר 14 אלף עובדים - 13% מכוח האדם; תחתוך כ-5 מיליארד דולר מהוצאותיה

החברה שואפת לקצץ כ-10 מיליארד דולר מחובותיה עד לסוף 2009 ; "הצמצומים ישפיעו על כל הפרוייקטים של החברה", אמרו בחברה, "חלק מהפרוייקטים יבוטלו וחלקם יידחו לאחר שתירשם התאוששות בשווקים"

ריו טינטו , חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, הודיעה היום (ד') כי תפטר 14 אלף עובדים ברחבי העולם, השקולים ל-13% מכוח העבודה של החברה. כן הודיעה החברה כי היא מתכוונת לחתוך כ-5 מיליארד דולר מהוצאותיה, על רקע המיתון העולמי שפגע בביקושים העולמיים למתכות.

בצמצום כוח האדם, ריו טינטו שואפת לקצץ כ-10 מיליארד דולר מחובותיה עד לסוף 2009, או 1.2 מיליארד דולר בשנה. החובות של החברה עומדים כרגע על כ-38.9 מיליארד דולר. החברה הודיעה גם כי תמכור היקף נרחבים מנכסיה, ותשאף לקצץ 2.5 מיליארד דולר מההוצאות התפעוליות עד 2010.

"הצמצומים ישפיעו על כל הפרוייקטים של החברה", אמרו בריו טינטו. "חלק מהפרוייקטים יבוטלו וחלקם יידחו לאחר שתירשם התאוששות בשווקים". הוסיפו. מנכ"ל החברה, טום אלבנס, אמר היום לעיתונאים כי ריו טינטו לא יימכרו מניות בהקפה, ולא יזנחו את חלוקת הדיבידנדים.

נזכיר כי ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית, BHP בילטון נסוגה בסוף נובמבר מהמהלך לרכישת ריו טינטו, ב-66 מיליארד דולר, כשהיא הסבירה כי העיסקה כבר לא משרתת את האינטרסים של בעלי המניות. החברה וויתרה על הרכישה לנוכח חובותיה הגבוהים של ריו, הירידה בביקושים לסחורות והנפט וההאטה הגלובלית דאז.

"אולי הם פשוט לא העריכו נכון את החומרה של נפילת מחירי הסחורות והביקושים להן". אמר שון ג'יאקומו, שמנהל נכסים בהיקף 2.5 מיליארד בבית ההשקעות SG בסינגפור. "הנקודה המרכזית היא לקצץ בחובות החברה - ומהר", אמר בראד שלארד, פעיל בשוק ההון באוסטרליה.