היוצרים לבעלי המניות בזכייניות ערוצים 2 ו-10: "התנהגותכם הנה בריונות חסרת-רסן"

"בחודש האחרון בוטלו עשרות הפקות; במחי-יד אתם מוציאים כ-3,000 עובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה לאבטלה; התנהגותכם באה לנצל באופן ציני את המשבר הכלכלי, תוך ניסיון להתחמק מכל מחוייבויותיכם"

היוצרים מאיימים על בעלי המניות של הערוצים המסחריים: אם עד יום ראשון הקרוב בשעה 20:00 לא יודיעו זכייני הערוצי המסחריים על השבת כל ההפקות שביטלו לעבודה, יפעלו היוצרים בכל דרך להוכיח להם ולרשות השנייה כי "המציאות הינה תוכנית הרבה יותר מורכבת ובלתי צפויה מאחיזת-העיניים והשוד שחשבתם לבצע", כדבריהם.

במכתב ששלחו 6 איגודי היוצרים לבעלי המניות העיקריים בערוצים המסחריים, מוזי ורטהיים מקשת, אודי אנג'ל מרשת ויוסי מימן מערוץ 10, הם כותבים כי בחודש האחרון בוטלו עשרות הפקות. "במחי-יד אתם מוציאים למעלה מ-3,000 עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל לאבטלה, עובדים עצמאיים ללא כל זכויות סוציאליות, ופוגעים פגיעה קשה בנו ובמשפחותינו", נכתב במכתב.

"התנהגותכם הנה בריונות חסרת-רסן, תוך נקיטת פעולה כוחנית, מונופוליסטית ובלתי חוקית בעליל, הבאה לנצל באופן ציני ומרושע את המשבר הכלכלי, תוך ניסיון להתחמק מכל מחוייבויותיכם כלפי המכרז שבגינו קיבלתם את האוויר לשדר בו. עד לאן תגיע חוצפתכם והזלזול שלכם בחוק, באזרחי המדינה ובנו היוצרים?

"אנחנו לא קונים את דמעות התנין שלכם ולא את הניסיון הנלוז לנצל את המשבר העולמי כדי להרוויח דיווידנדים ולברוח מאחריותכם וחובותיכם כלפינו וכלפי הציבור בישראל", נכתב במכתב.

לטענת היוצרים, עוד הרבה לפני המשבר הנוכחי הפרו הזכיינים את תנאי המכרז, כך שלטענתם, החובות המצטברים כלפי היצירה המקורית עומדים על כ-200 מיליון שקל. עוד נטען כי כל ההפקות שנעצרו נכון לעכשיו אינן קשורות כלל למשבר הנוכחי, והן חלק מחובות העבר.

"אתם מתנהגים כפורעי חוק, כתחנות פירטיות שאינן עומדות תחת פיקוח, לפגוע פגיעה אנושה בקולנוע הישראלי ולהלעיט את הציבור והמסך בישראל בהפקות זולות ובתכנים בלתי ראויים לציבור בישראל ולילדינו. רידדתם את השיח הציבורי לשפל חסר תקדים - וידכם הגסה מתכוונת בחסות המשבר הנוכחי לבטל אפילו את המעט שעשיתם ולפגוע פגיעה חסרת תקדים במסך ובתרבות הישראלית".

במכתב לא נחסכת ביקורת גם כלפי הרשות השנייה, ולדברי היוצרים, "אנו קוראים למועצת הרשות השנייה - אם יש כזאת בירושלים - לרשויות החוק ולממשלת ישראל לחייב אתכם לעמוד במלוא מחוייבותיכם - ולא לבטל לאלתר את הזיכיון שבגינו קיבלתם את הרשות לשדר".