לידר שוקי הון במגעים לפעילות פיננסית נוספת בשותפות עם עזרא עטר - מנכ"ל פריזמה גמל לשעבר

עטר אמנם צפוי לסיים את תפקידו כדירקטור בפריזמה בקרוב, אך גם לאחר מכן, הוא יהיה מחויב לאי תחרות למשך תקופה מסוימת

לידר שוקי הון לא מסתפקת בילין-לפידות: במגעים להקמת פעילות פיננסית נוספת בשותפות עם עזרא עטר, לשעבר מנכ"ל פריזמה גמל - כך נודע ל"גלובס".

לידר שוקי הון, שבניהול דני ברק, מחזיקה ב-50% מבית ההשקעות ילין לפידות שבניהולם של דב ילין ויאיר לפידות, ובהתאם להסכם ביניהם, הוא מנוע מלהקים פעילות מתחרה בתחומי הגמל וקרנות הנאמנות. לפיכך, הפעילות החדשה שתוקם בבוא היום עם עטר, לא תעסוק במוצרים אלה. סביר כי גם פעילות ברוקראז' חדשה היא אינה על הפרק, שכן ללידר כבר יש פעילות ברוקראז' חזקה ויציבה שאף חיפתה על מיעוט ההכנסות מתחום החיתום בשנה החולפת.

כמו כן, עטר אמנם צפוי לסיים את תפקידו כדירקטור בפריזמה בקרוב, אך גם לאחר מכן, הוא יהיה מחויב לאי תחרות למשך תקופה מסוימת. לפיכך, לשניים עשוי לקחת זמן עד שפעילות כל שהיא תקרום עוד וגידים.

בנוסף לכך, התקופה הנוכחית בשוק ההון אינה הזמן האולטימטיבי, בלשון המעטה, להקמת פעילות חדשה. ענף בתי ההשקעות סובל מקיטון דרסטי בנכסיו ומשחיקת הרווחיות, ורוב הגופים הפועלים בו מחפשים בעיקר להנמיך פרופיל ולקצץ בהוצאות, עד שיעבור גל המשבר.

יחד עם זאת, מתי שהוא הסייקל יתהפך והשווקים יתאוששו, ויתכן וברק מעוניין לפתח פעילות שאינה קשורה בילין לפידות. בוטיק ההשקעות שייסדו ילין ולפידות מתנהל באופן עצמאי וללא מעורבותו של ברק, וכנראה שחוסר יכולתו להשפיע על המתרחש שם, היא שהביאה אותו, בין היתר, לתכנן בנייתו של גוף עליו יוכל לשלוט באופן מלא.

באשר לעטר נזכיר, כי לפני כחצי שנה הוא שילם בכיסאו על שערוריית בן גביזון שהתרחשה בינואר השנה, בה התברר כי כתוצאה מהשקעה באופציות, הסב גביזון הפסדים חמורים לקופות שבניהולו. את עטר החליף שמעון כהן, שעזב גם הוא, עקב חילוקי דעות עם המנכ"ל - יובל גביש. מנכ"ל פריזמה גמל הנוכחי הוא גיל גרשלר, ששימש לפני כן כמנהל ההשקעות הראשי של קרנות הפנסיה המולאמות "עמיתים".

עוד נזכיר, כי לפני יומיים נודע כי עטר הוא בין הנתבעים בתביעה הייצוגית בסך 856 מיליון שקל, שהוגשה נגד קופות הגמל של פריזמה, בטענה לניהול רשלני של הקופות שהביא להפסדים.

עטר וברק סירבו להגיב לדברים.