ברודקום יוצאת לציד

המחירים הנמוכים והצרכים שלה מביאים את ברודקום לחפש רכישות; ישראל כנקודת התחלה מעניינת

השבוע הודיעה חברת השבבים ברודקום, על הפחתת התחזיות לרבעון הרביעי. ההודעה של החברה הייתה במסגרת יום אנליסטים שאותו ערכה, וההפחתה הגיעה בצמוד למצגת על האסטרטגיה להמשך.

המספרים של החברה ירדו בשיעור ניכר. במקום הערכה למכירות של 1.17-1.23 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, מעריכה החברה כעת כי תמכור ב-1.05-1.1 מיליארד דולר. הצפי המתוקן כולל בתוכו גם את הרכש הטרי - חטיבת שבבי הטלוויזיה הדיגיטלית (DTV) של AMD שאת רכישתה השלימו החברות לפני כחודש וחצי. כלומר, הכנסות הליבה הן נמוכות עוד יותר.

ובכל זאת, למרות הפחתת התחזיות, מניית החברה השלימה עלייה של כ-12% השבוע, לעומת עלייה מצטברת של 3.7% בנאסד"ק עד כה. גם החברות TI, אלטרה ונשיונל סמיקונדקטורס הודיעו השבוע על הפחתת התחזיות לרבעון הרביעי אך במקרה שלהן, המשקיעים היו פחות נלהבים להישאר עם המניה ביד. גם את מניות מארוול, אינטל ו-AMD שלחו המשקיעים לירידות בשבועות האחרונים על רקע דומה.

מה קרה בברודקום? אם בוחנים את ההיסטוריה, הרי שחברת ה-Fabless, שהגיעה למשבר הקודם ב-2001, היא לא זו שהכרנו אחריו. ברודקום הכפילה פי 2.5 את מכירותיה בין השנים 2001-2004, התרחבה לשווקים חדשים, והגדילה ביותר מפי 10 את מספר הפטנטים שברשותה. בדרך לשם היא ביצעה מעל ל-10 רכישות, בעוד שהיקף כוח האדם בחברה גדל בתקופה זו ב-20% בלבד.

כך שעבור מי שחושב שברודקום עומדת להסתפק באסטרטגיה הגנתית של צמצום הוצאות, הרי שההנהלה הדגימה כי לא זו הכוונה. במצגת לאנליסטים פירטה ברודקום את התוכניות שלה: הרחבת המו"פ לתחומים עניין חדשים, Buy-Back של המניות, ורכישת מתחרים חלשים או בשווקים חלשים. לא פלא שדניאל עמיר, אנליסט השבבים של בית ההשקעות Lazard נתן לסקירה שאחרי האירוע את הכותרת: "המניה לימי השפל", עם המלצת "קניה".

ברודקום, כך עולה מהמצגת שפרסמה החברה, מתכננת התרחבות אסטרטגית במספר תחומים: תקשורת מהירה ברשתות הארגוניות, תקשורת אופטית (GPON), תקשורת אלחוטית רחבת פס בתוך הבית (MOCA), מובייל TV, שבבי Baseband לשוק הטלפונים הניידים, שבבי תקשורת מסוג GPS, בלוטות' ו-WiFi בטלפונים הניידים ועולם הטלוויזיה הדיגיטלית, בעקבות הרכישה מ-AMD.

כדאי לשים לב להתנסחות של מנכ"ל החברה, סקוט מקגרגור, שאמר: "אנחנו מחפשים עסקאות עם חברות שיש בהן אנשים מוכשרים, שמפתחות מוצרים שמתאימים לאסטרטגיה שלנו". בהתאם לדבריו, הנה כמה הצעות: דיון נטוורקס בתחום התקשורת הארגונית המהירה, סיאנו בתחום המובייל TV, אסוקס, אלטאייר או קומסיס בתחום שבבי התקשורת לטלפונים הניידים, Siverge בתחום רשתות האלחוט הציבוריות, ואם רוצים השקעות מעט יותר מורכבות אז גם קופרגייט, או ברודלייט מתאימות להגדרות. וזוהי רשימה חלקית מאוד של הישראליות שיכולות להתאים לו.

למרות מה שנדמה, המשבר הוא הזדמנות נדירה בשביל חברה כמו ברודקום. עם כיסים עמוקים (כ-2.3 מיליארד דולר), תיאבון אינסופי, ביקושים למוצריה בשווקים אטרקטיביים, ושווי החברות בשוק בירידה, 2009-2010 הולכות להיות השנים החמות בשבילה. אם 2008-2007 היו השנים של טכנולוגיות האחסון והווירטואליזציה, הרי שהשנתיים הבאות יהיו של עולמות השבבים והתקשורת. *