מידרוג הורידה את דירוג כתבי ההתחייבות של הבנקים - לאומי, דיסקונט והבינלאומי

הדירוג של לאומי ירד מרמה של "Aaa" לרמה של "Aa1" ; הדירוג של בנק דיסקונט ירדו בדירוג מרמת "Aa2" לרמה של "Aa3" ; הדירוג של הבינלאומי ירד מרמת "Aa1" לרמה של "Aa2"

עם פתיחת המסחר בבורסה בת"א פירסמה חברת הדירוג מידרוג הורדת דירוג על כתבי ההתחייבות הנדחים של הבנקים לאומי, דיסקונט והבינלאומי הראשון.

חברת דירוגי האשראי מידרוג הורידה את הדירוג של כתבי ההתחייבות הנדחים של בנק לאומי מרמת "Aaa" (הדירוג הגבוה ביותר) לרמה של "Aa1". הסיבות להורדת הדירוג הן הדומיננטיות של בנק לאומי במערכת הפיננסית המקומית באה לידי ביטוי בחשיפה משמעותית של הבנק לסקטור העסקי ובנטילת חלק בעסקאות המימון הגדולות במשק. לפיכך, להאטה המסתמנת בפעילות הריאלית במשק ובעולם, צפויה להיות השפעה שלילית על תוצאות הבנק. בנוסף, תיק ניירות ערך מגלם סיכון גבוה יחסית ורמת אי ודאות לגבי ההפסדים הצפויים.

כתבי ההתחייבות הנדחים של בנק דיסקונט ירדו בדירוג מרמת "Aa2" לרמה של "Aa3". כשהסיבות להורדת הדירוג הן תיק האשראי הקטן יחסית להיקף נכסי הבנק ובעל רמת סיכון גבוהה יחסית למערכת. סיבה נוספת היא תיק ניירות הערך שמגלם, להערכת מידרוג, רמת אי ודאות גבוהה לגבי הפסדים נוספים אפשריים. החשיפה ירדה משמעותית לאחר תערבות ממשלת ארה"ב לטובת הסוכנויות Fannie Mae ו-Freddie Mac, במכשיריהן השקיע הבנק כ- 11 מיליארד שקל, כ- 6% מסך הנכסים, כ- 120% מהון הבנק. ביסה אחרונה להורדה היא יחס ההלימות הכולל של הבנק השתפר בשנים האחרונות, אך נותר בין הנמוכים במערכת עם פוטנציאל נמוך להרחבה יחסית לבנקים אחרים.

בנוסף, הורידה מידרוג את הדירוג של כתבי ההתחייבות של הבנק הבינלאומי הראשון מרמת "Aa1" לרמה של "Aa2". הסיבות להורדת הדירוג הן חשיפת הבנק למגזר העסקי בתיק האשראי, שמאופיין בריכוזיות לקוחות גבוהה יחסית, הופכת אותו לרגיש להתפתחויות השליליות בכלכלה הריאלית.